به گفته یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی، نیروهای رژیم صهیونیستی به سلاح‌هایی مجهز هستند که همگی توسط آمریکا فراهم شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ ساب شات،‌ تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاورمیانه، در گفتگو با خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی،‌ آمریکا را بزرگ‌ترین تامین‌کننده اسلحه رژیم صهیونیستی دانست.

شات در گفتگو با این شبکه تصریح کرد، "ما میدانیم که سردم‌داران رژیم صهیونیستی به سلاح‌هایی مجهز هستند که آمریکا هزینه آنها را پرداخت کرده، و این بودجه از جایی نمی‌آید مگر مالیات‌ مردم این کشور. اسرائیل نخستین کشوری است که در خاورمیانه دارای سلاح‌های هسته‌ای است و بیش از 400 بمب اتم را در ذخایر مهمات خود نگه‌داری می‌کند."

شات در ادامه افزود: "اسرائیل همواره این موضوع را انکار می‌کند و از ملحق شدن به NPT و تسلیم سلاح‌های کشتار جمعی سر باز می‌زند. تا زمانی که آمریکا به درخواست‌های جهانی مبنی بر مهار اسرائیل گوش نکند، این رژیم یک تهدید بزرگ برای امنیت منطقه و البته جهان محسوب می شود. سیاست مداران آمریکایی در فراهم کردن بودجه، تکنولوژی و انواع سلاح‌ها برای اسرائیل با یکدیگر رقابت می‌کنند."

شات این سخنان را در حالی مطرح کرد که هانس بلیکس،‌ رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در یک گفتگوی اختصاصی با شبکه پرس‌تی‌وی اعلام کرد که متقاعد شده است رژیم صهیونیستی سلاح‌های هسته‌ای در اختیار دارد.

به گفته بلیکس، امتناع تل‌آویو از امضای معاهدات هسته‌ای بین‌المللی و سیاست‌های ابهام‌آمیز او در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای‌اش،‌ همگی به دلیل حمایتی است که از جانب واشنگتن دریافت می کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: رژیم ، صهیونیستی ، سلاح ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار