همزمان با سالروز بزرگداشت فردوسی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از افتتاح رسمی خانه کودک و شاهنامه در آرامگاه فردوسی مشهد خبر داد.

حسین شادکام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: مجموعه توس پس از تحت پوشش قرار گرفتن سازمان خدمات رسانی شهرداری مشهد رسالتی متفاوت و گسترده تر به خانه کودک و شاهنامه داده است، به همین سبب اقدام به جابجایی این مرکز به آرامگاه فردوسی کرده ایم.

وی ادامه داد: محصولات ویژه‌ای جهت خانه کودک و شاهنامه از جمله برچسب، کتاب داستان، پازل، مداد رنگی و فلش کارت با موضوعات شاهنامه تهیه و تولید کرده ایم.

شادکام اضافه کرد: با توجه به موفقیت طرح و انعکاس آن در سطح کشور، از شهرهای یزد و کرمان درخواست بازدید از این مرکز و الگو برداری از آن را داشته اند.

وی افزود: در مسیر مجموعه آرامگاه فردوسی بیش از ۵۰ میلیارد ریال از محل بودجه شهرداری مشهد برای تعریض مسیر ، زیبا سازی و سایر فعالیت ها هزینه صورت گرفته است.

شادکام در پایان تصریح کرد: سال ۷۵ مقام معظم رهبری یادداشت ویژه‌ای جهت تکریم جایگاه فردوسی ارائه کردند که از این رو وظیفه دستگاه‌های مختلف مشخص شده و در این راستا در یک سال گذشته نیز اتفاقات خوبی در این منطقه افتاده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در پایان گفت: تاکنون ۷۰ هزار کودک و نوجوان از این مجموعه بازدید کردند.

انتهای پیام//س

برچسب ها: فردوسی ، شاهنامه ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.