باحضور معاون وزیر نیرو از ۵۱ طرح برق رسانی با بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در غرب هرمزگان بهره برداری شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس توسعه برق روستایی ،برق رسانی به مجتمع های تازه ساخت روستایی ،برق دار کردن ۴ روستای بدون برق در بندرلنگه و بستک و اصلاح و نوسازی شبکه برق از جمله این طرحها بود.

معاون وزیر نیرو در مراسم بهره برداری این طرحها در بستک گفت: تا پایان امسال تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور برق دار می شوند.

حائری گفت : با اختصاص اعتبار مناسب برای شبکه های فرسوده برق در غرب هرمزگان مشکل کمبود ترانس و شبکه های فرسوده از ماه آینده رفع خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصد مصرف برق در ۲ ماه اخیر گفت: تلاش می شود با تعمیرات نیروگاهی /احداث خطوط انتقال و به مدار آوردن نیروگاههای جدید در کشور تابستان امسال را بدون خاموشی بگذرانیم.

حائری افزود: امسال با در مدار قرار گرفتن نیروگاهای گنو/ایرانشهر و ۲ واحد سیکل ترکیبی کوچک در قشم ۲ هزار مگا وات به تولید برق در کشور افزوده می شود.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: سالانه باید ۵ هزار مگا وات ظرفیت از طریق نیروگاهای جدید ایجاد شود که امسال تلاش می شودبا بهره وری بیشتر از واحدهای قدیمی رشد مصرف را پاسخگو باشیم.

حائری افزود: در سفر وزیر نیرو به آلمان توافق شد از سرمایه گذاری خارجی و فناوری نوین برای استفاده از انرژی بادی و خورشیدی استفاده شود .

نماینده مردم بندرلنگه /بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر روستاهای غرب استان به علت فرسودگی شبکه های برق با افت ولتاژ شدید روبرو هستند.

جباری افزود: برای رفع مشکل برق مردم غرب استان باید اعتباری اختصاص یابد تا با نصب دستگاهای ترانسفورماتور و تعویض شبکه مشکل افت ولتاژ و برق رسانی در روستاها رفع شود../س
 
برچسب ها: برق رسانی ، غرب ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.