مدیرکل حقوقی شهرداری تهران گفت: در مجموع میزان آراء له صادره 63 درصد به نفع شهرداری بوده است. ضمن اینکه برای 480 مورد پرونده با ارزش 600 میلیارد تومان هم به ضرر شهرداری تهران حکم صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نادر نوروزی ضمن تشریح اقدامات و فعالیتهای اداره کل حقوقی طی سال گذشته افزود: همچنین درخصوص مجموع آراء له صادره از دیوان عدالت اداری در سال گذشته با دفاعیات موثر و قانونی در شعب دیوان عدالت اداری در 605 مورد پرونده به ارزش مالی 943 میلیارد تومان رای به نفع شهرداری و در 557 مورد پرونده به ارزش مالی 215 میلیون تومان رای به ضرر شهرداری صادر شده است که از این حیث هم آراء صادره از شعب دیوان عدالت اداری 99 درصد به نفع شهرداری بوده است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل حقوقی در دیوان عدالت اداری نیز گفت: با دفاعیات متقن و قانونی و تقاضای اعمال ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری درخصوص اراضی سرخه حصار موجبات نقض دادنامه صادره از شعبه بدوی دیوان و نهایتا جلوگیری از تعرض به بیش از 240 هکتار از جنگل های سرخه حصار و ساخت و ساز در آن فراهم شد.

نوروزی همچنین به موضوع مطروحه درخصوص پارک پردیسان در سال های اخیر اشاره و اظهارکرد: با اقدامات قانونی که  از سوی شهرداری تهران در این خصوص انجام شد  این مجموعه بسیار خوب و زیست محیطی حفظ شد تا شهروندان تهرانی همچون گذشته از تفریح و ورزش در آن لذت ببرند.

وی همچنین با اشاره  به  آموزش حقوق شهروندی اظهار کرد : این آموزشها به منظور ارتقاء سطح آگاهی های حقوقی شهروندان و در نتیجه جلوگیری از بروز دعاوی واهی اشخاص علیه شهرداری برای کلیه شهروندان درسطح مناطق 22 گانه در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهر تهران با همکاری و هماهنگی  معاونت اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه برگزار می شود که در سال 92  بالغ بر 77 دوره برای 1177 نفر از شهروندان آموزش حقوقی لازم ارائه شده است.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: آرا ، عمومی ، نفع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار