عملیات اجرایی تغییر خط 3 کارگاه احیاء آلومینیوم سازی اراک با هدف جمع آوری و پالایش گازهای خروجی دیگ های الکترولیز کارگاه احیا، تولید آلومینیوم با کیفیت رقابتی مطابق استانداردهای جهانی، حفظ سهم تولید آلومینیوم در برنامه ریزی کلان کشور و کاهش هزینه های تولید آلومینیوم آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران اراک، استاندار مرکزی در این مراسم در شرکت آلومینیوم سازی افزود: شرکت آلومینیوم سازی اراک یکی از صنایع بزرگ فعال در کلان شهر اراک است که نقش موثری در تولید آلومینیوم کشور و افزایش ظرفیت تولید این محصول در کشور داشته است.

آغاز به کار 70 دیگ جدید در این مجموعه

محمد حسین مقیمی در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت مسائل زیست محیطی از سوی صنایع فعال در استان مرکزی بالاخص شهر اراک افزود: در بازدید گذشته 78 دیگ قدیمی از مدار تولید شرکت الومینیوم سازی اراک با حکم دستگاه قضایی خارج شد و امروز شاهد آغاز به کار 70 دیگ جدید در این مجموعه هستیم و امیدواریم مجموع 140 دیگ جدید تا پایان سالجاری در این مجموعه مستقر گردد.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی عملکرد دیگ های تازه تاسیس در واحد احیا گفت: در صورت تایید عملکرد این دیگ ها از سوی مسئولین زیست محیطی مابقی دیگ ها نیز اجازه نصب دریافت خواهند کرد.

استاندار مرکزی درادامه از تعامل دوسویه صنعت الومینیوم سازی و دانشگاه اراک در راستای علمی کردن فعالیت ها و کاربردی شدن تحقیقات صنعتی خبر داد و گفت: امید است این رویه از سوی تمامی صنایع و دانشگاه های استان دنبال شود.

مقیمی با بیان اینکه امروزه تکنولوژی جدید و فناوری روز دنیا حرف نخست را در حوزه تولیدات صنعتی می زند افزود: فعالین بخش صنعت باید با اصلاح روشها، سیستم ها و فناوری ها در راستای افزایش کیفیت تولید و کاهش هزینه های تولید گام بردارند.

وی با تاکید بر تقویت بنیه علمی شرکت ها و استفاده از توان علمی شرکت های دانش بنیان گفت: حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی در عرصه صنعت به شناسایی مشکلات این حوزه کمک می کند و باعث می شود تامدیران در شناسایی موانع تولید و چاره اندیشی پیرامون آن موفق تر عمل کنند./س
 
برچسب ها: آلومینیوم ، سازی ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.