معاون فرهنگستان علوم پزشکی گفت: با جهاد علمی که مقام معظم رهبری به آن تأکید فراوان داشته و دارند، ایران می‌تواند دوباره مرجع علمی جهان شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
عزيزي در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «طبیب عشق»، که به زندگینامه وی پرداخته است، اظهار کرد: کشور ایران در دوره‌های گذشته تا قرن شانزدهم میلادی مرجع علمی جهان بود.
 
 وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با شجاعت و درایت، انسان‌های زیادی را از تن دادن به ستم نجات داد، افزود: در سایه الطاف الهی، رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و هوش، توان علمی و پشتکار دانشمندان کشور، ایران می‌تواند همانند زمان‌های پیش مرجعیت علمی جهان را داشته باشد.
 
 استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه کسب دانش، در قرآن کریم و کلام پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بارها تأکید شده است، ادامه داد: راه افتخار و سربلندی هر کشور، وابسته به قدرت علمی آن است.
 
 عزیزی اضافه کرد: مقایسه آمار تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی، اعضای هیئت علمی، دانشجویان این حوزه به ویژه در سطوح تکمیلی و وضعیت سخت افزاری و نرم افزاری حوزه سلامت کشور در دوران پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و حال حاضر، ثمره تلاش جهادی ناشی از پیروزی انقلاب را به خوبی نشان می‌دهد.
 
عضو مشاوران بین‌المللی ریز مغذی‌های سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: در بیشتر این آمارها، از هیچ، به پیشرفت‌های خیلی زیاد و حتی خودکفایی رسیده‌ایم و مهر تاییدی بر تلاش‌های جوانان و فعالان حوزه‌های مختلف ایران اسلامی است.
 
 این مسئول با اشاره به سند چشم انداز پیشرفت کشور در افق 1404 و نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: به طور تقریبی در حل حاضر در نیمه راه هستیم و در بحث جایگاه کشور در حوزه تولید علم دنیا از رتبه 52 در 15 سال پیش به رتبه 16 در سال 2013 میلادی رسیده‌ایم.
 
 رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: البته هنوز در کاربردی بودن این پیشرفت و استفاده از آنها برای حل مشکلات کشور، راه زیادی در پیش است چراکه در بحث کیفیت تولید علم، رتبه 35 دنیا را داریم.
 
عزیزی اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های کلی سلامت که مقام معظم رهبری تاکنون در دو مرحله به آن سفارش کرده‌اند، باید در منطقه آسیای جنوب غربی، رتبه اول تولید علم و پیشرفت را به دست آوریم.
 
عضو ستاد ملی پیشبرد علوم ایران عنوان کرد:به برکت انقلاب، در بخش سخت افزاری، پیشرفت‌های خوبی در کشور اتفاق افتاده است امادر بخش نرم افزاری (سبک زندگی) باید تلاش بیشتری انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با پشتکار و همکاری نخبگان، جامعه دانشگاهی و حوزوی، رسانه‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی، برنامه ریزان آموزشی و تألیف کنندگان کتاب‌های آموزشی، این مسیر با سرعت بیشتری طی می‌شود./س


 

 
برچسب ها: ایران ، مرجع ، علمی ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.