اطلاع رسانی و گستردگی هر چه بیشتر در زمینه تبلیغات مسابقات قرآن یک ضرورت به شمار می آید، چرا که سبب جذب و همچنین حضور بیشتر قاریان و حافظان خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواد سلیمانی، مرتل قرآن کریم درباره تأثیر مسابقات بین المللی قرآن در ترویج فرهنگ قرآنی در کشور گفت: یکی از راه هایی که می توان به وسیله آن جوانان را به سوی قرآن و فرهنگ قرآنی جذب کرد، برگزاری این قبیل مسابقات در سطوح مختلف است.

وی با بیان اینکه هدایایی که برای این قبیل مسابقات در نظر گرفته می شود، می تواند یکی از انگیزه ها برای جذب هر چه بیشتر جوانان تلقی شود ، افزود: در این میان اطلاع رسانی و گستردگی هر چه بیشتر برای تبلیغات مسابقات قرآن، یک ضرورت به شمار می آید.
نفر اول رشته ترتیل سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم  درباره تأثیر مسابقات بین المللی قرآن در ارتقاء سطح فنی حفظ و قرائت قاریان ایرانی گفت: مسابقات قرآن و حضور رقیبان از کشورهای مختلف قطعاً یک محرک مهم برای شرکت کنندگان به شمار می رود و باعث تلاش بیشتر آنها می شود تا هر سال با آمادگی بیشتری در مسابقات حضور بعمل آورند، اما برای دستیابی به این آمادگی قبل از آنکه مسابقات نقش داشته باشد وجود یک استاد راهنمای خوب که سابقه حضور در مسابقات بین المللی و حتی کسب رتبه را در کارنامه خود دارد، به عنوان یک تجربه غنی و کامل برای قاری یا حافظ به حساب خواهد آمد و از بروز اشتباهات خواهد کرد.

سلیمانی مسابقات بین المللی قرآن در کشورمان را در قیاس با مسابقات بین المللی سایر کشورها ، گفت: من سابقه حضور در مسابقات بین المللی قرآن نداشته ام اما آن طور که شنیده ام قاریان ایرانی بسیار قوی تر و آماده تر از قاریان سایر کشورها هستند، این در حالی است که در مسابقات بین المللی سایر کشورها به موضوع ملی گرایی و اولویت دادن به شرکت کنندگان کشور میزبان اهمیت می دهند که به عقیده من این رفتار دور از عدالت است ، نفر اول رشته ترتیل در سال 92 درباره نقش مسابقات در تدبر و تفکر قرآنی گفت: در چند سال اخیر مسابقات تفسیر و مفاهیم به صورت کتبی برگزار می شود که برای تقویت هر چه بیشتر در تدبر و تفکر قرآنی بسیار موثر است، اگر این قبیل مسابقات در سطح گسترده تر به عنوان مثال در سطح بین المللی برگزار شود، قطعاً نتایج موثرتری را در برخواهد داشت.

جواد سلیمانی در پاسخ به این سوال که نقش سایر دستگاه ها و نهادهای قرآنی در برگزاری مسابقات را چطور ارزیابی می کنید، گفت: بسیاری از سازمان ها و ادارات مثل بنیاد شهید، سازمان تبلیغات یا وزارت فرهنگ و ارشاد مسابقات متعددی برگزار می کنند اما این مسابقات را به پرسنل سازمان خود محدود می کنند، اگر شرایطی ایجاد شودکه این قبیل مسابقات جنبه عمومی پیدا کند سبب جذب هر چه بیشتر جوانان به سمت حفظ و قرائت و به طور کلی انس با قرآن خواهد شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که باید به بحث تبلیغات و اطلاع رسانی این گونه مسابقات توجه اکید شده و برای این مهم سرمایه گذاری بسیاری در نظر گرفته شود.


انتهای‌پیام/
برچسب ها: تبلیغات ، مسابقات ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار