بیش از 90 هزار نفر از فرزندان شاهد در ادارات دولتی و غیر دولتی کشور مشغول بکار هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سفر به گیلان با تشریح برنامه های این بنیاد در زمینه شغل آفرینی برای فرزندان شاهد و ایثارگر گفت : علاوه بر ایجاد اشتغال - 45 هزار نفر از فرزندان شاهد برای دریافت تسهیلات اشتغالزا به بانک ها عامل معرفی شدند و در حال حاضر 66 هزار فرزند شاهد در انتظار یافتن شغل و جوینده کار هستند.

شهیدی با اشاره به این که دستگاههایاجرای ی 25 درصد از سهمیه استخدامی خود را به فرزندان شاهد اختصاص دهند، افزود: طرح تکاک با هدف کارآفرینی برای فرزندان شاهد و ایجاد فرصت های جدید شغلی در بخش ها مختلف در استان های کشور امسال به اجرا در می آید.

دبیر شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کشور ، از جمع آوری بیش از 8 میلیون نسخه اسناد و وصیت نامه شهیدان خبرداد و یاد آور شد علاوه بر چاپ 16 عنوان کتاب از وصایای شهدا ، تلاش برای ثبت جهانی آثار شهیدان در یونسکو ادامه دارد.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های سوم و چهارم انقلاب و ماندگاری یادو خاطره شهدا در تاریخ کشور را از جمله اهداف جمع آوری این اسناد اعلام و خاطرنشان کرد: نوشتن جملات برجسته شهدا در محل های برگزاری نماز جمعه و برگزاری رقابت های فرهنگی با موضوع وصایای شهدا از دیگر طرح هایی است که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دردست اجرا داریم .


انتهای پیام /ب


برچسب ها: اشتغال ، فرزندان ، شاهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.