برای نخستین‌بار در استان اردبیل و با کمک متخصصان و پزشکان مجرب عمل جراحی بر روی بیمار هموفیلی با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در این عمل جراحی که در بیمارستان بوعلی اردبیل برگزار شد، بیمار هموفیلی که از نارسایی و درد شکم رنج می‌برد با کمک متخصصان بستری شده و به رغم آنکه بیماران هموفیلی به دلیل اعمال جراحی با خطر خونریزی شدید روبه‌رو هستند مورد مداوا قرار گرفت تا این بیمار با کمترین خطر و آسیب ناشی از خونریزی بتواند مورد مداوا قرار گیرد.

فتحی رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل و عرب‌زاده متخصص عروق و لاپاراسکوپی این بیمارستان با مناسب خواندن این عمل جراحی بر روی بیمار هموفیلی اعلام کردند که از این پس دیگر نیازی به اعزام بیماران هموفیلی برای اعمال جراحی به خارج از استان اردبیل نیست و با کمک متخصصان بیمارستان بوعلی و فاطمی و تلاش پرسنل زحمتکش این امکان در استان فراهم شده تا عمل جراحی بر روی بیماری هموفیلی که با خطر خونریزی شدید روبه‌رو هستند فراهم شود.

حال عمومی این بیمار احسان صفدری که از درد شکم به شدت رنج می‌برد در وضعیت مناسبی است و با کنترل‌ها و مراقبت‌های انجام شده در بیمارستان اردبیل روند بهبودی وی رو به رشد است.

پیش از این بیماران هموفیلی که نیاز به عمل جراحی داشتند از این استان به استان‌های همجوار به ویژه تهران و تبریز اعزام می‌شدند که با تجهیزات پزشکی و حضور متخصصان در کنترل خونریزی‌های احتمالی این امکان مهیا است تا عمل جراحی در داخل استان اردبیل انجام شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، عمل ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.