معاون واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به نقش اساسی اعتکاف در نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه گفت: رغبت جوانان و نوجوانان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف یکی از نشانه‌های جامعه دینی است.

حجت‌الاسلام حبیب مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به معتکف شدن بیش از 500 نفر طلبه و استاد حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در ایام‌البیض، اظهار داشت: روحانیت جنبه محتوایی و تربیتی اعتکاف را برعهده دارند چرا که با حضور در بین معتکفان، آنها را با مسایل دینی و معنوی آشنا می‌کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: بالاترین فرهنگ مد نظر مقام معظم رهبری فرهنگ دینی و اسلامی است، بنابراین باید و فرهنگ اسلامی در اعمال و رفتار ما تجلی یابد.

معاون واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به نقش اساسی اعتکاف معنوی اعتکاف یکی از نشانه‌های جامعه دینی است.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم آموزه‌های اسلامی را در جامعه و زندگی مردم پیاده کنیم آن وقت می‌توان گفت فرهنگ ما فرهنگ اسلامی است.

مقدم برگزاری حلقه‌های معرفت، پاسخ به سئوالات شرعی و شبهات دینی جوانان را از جمله فواید حضور طلاب در جمع معتکفان دانست و افزود: حضور طلاب و اساتید در جمع جوانان و نوجوانان نقش بسیار اساسی را ایفا کرده و اثر بخش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف به لحاظ نقش تربیتی از جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام برخوردار است زیرا موجب تغییر افراد و دوری از گناه می‌شود چرا که افراد در این سه روز ماه رجب از همه دنیا دل بریده و در خانه خدا همه ساعات خود را به دعا و راز و نیاز با پروردگار خود اختصاص می‌دهند.

معاون واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به جنبه تربیتی اعتکاف، اظهار داشت: معتکفان بعد از اتمام ایام‌البیض از معصیت دوری جسته و به کارهای خداپسندانه خود ادامه می‌دهد که اثرات معنوی آن در دانشگاه‌ها، مدارس و در جامعه قابل مشاهده است.

مقدم تصریح کرد: هرچه قدر مراسم اعتکاف باشکوه تر و پرمحتواتر برگزار شود اثر معنوی آن در جامعه نیز محسوس می‌شودب/.

برچسب ها: فرهنگ ، آموزشی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.