رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌کرمانشاه گفت:خدمات فنی و مهندسی در کنار محصولات صنایع غذایی، تبدیلی و شیمیایی از ظرفیت‌های استان کرمانشاه در زمینه صادرات بوده که برای اجرایی کردن آن اقداماتی با رایزنان کشورهای مختلف انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


رضا رحیمی گفت: عمده‌ترین پتانسیل‌های صاداتی استان کرمانشاه محصولات صنایع غذایی، تبدیلی و شیمیایی است و برخورداری استان از ظرفیت‌های بالا برای صدور خدمات فنی و مهندسی از دیگر پتانسیل‌های کرمانشاه است که در جهت به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها اقداماتی با رایزنان کشورهای مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به نقش تورهای تجاری کرمانشاه و همکاری با اتاق بازرگانی جهت انجام صادرات به کشورهای دارای ظرفیت افزود: در صورت انتقال تکنولوژی‌های کشور هند در استخراج قیر طبیعی به کرمانشاه با توجه به منابع غنی استان در زمینه قیر طبیعی امکان استخراج و فرآوری این ماده طبیعی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر به‌دلیل حجم بالای فارغ‌التحصیلان رشته‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار، فناوری اطلاعات و غیره در استان کرمانشاه و به منظور برنامه‌ریزی برای اشتغال آنها، استفاده از تجارب کشورهای صاحب فناوری‌ها اطلاعاتی و ارتباطی و فعال در عرصه ICT ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به موانع احتمالی سد راه صادرات به کشورهای دیگر افزود: موانع سیاسی و مملکتی در بحث صادرات در برخی از کشورها رو به کاهش است و با برقراری ارتباط با رایزنان این کشورها تا حد ممکن، خطرات صادرات به حداقل می‌رسد.

رحیمی با تأکید بر نقش بازگشایی و برقراری امنیت مرز خسروی در تسهیل مبادلات بازرگانی گفت: مانع دیگری که بر سر راه تجارت با کشورها وجود دارد کم اطلاعی افراد سرمایه‌گذار و صادرکننده با شرایط و موقعیت‌های کشورها می‌باشد که از طریق ایجاد بسترهای اینترنتی و اقدامات سازمان صنایع و معادن می‌تواند مرتفع شود/س

برچسب ها: کرمانشاه ، خدمات ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.