مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر با هدف افزایش توان مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مانور مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران و کارشناسان وزارت نفت عراق در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد.

در حاشیه این مانور که در راستای افزایش توان عملیاتی پرسنل و سنجش آمادگی تجهیزات و هماهنگی ارگان‌های ذیربط نیز حضور داشتند، معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی مازندران در جمع خبرنگاران گفت: شناسایی مناطق بالقوه ایجاد آلودگی‌های نفتی، افزایش مشارکت سازمان‌ها و گروه‌های ذیربط و آگاه کردن آنها نسبت به وظایف و مسئولیت‌هایشان در هنگام بروز سوانح آلودگی نفتی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مانور است.

سعید کیاکجوری به کارگیری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی شامل شناور مقابله با آلودگی نفتی، یک حلقه بوم، اسکیمر، پاورپک، پمپ هوا و اتصال مورد نیاز، یک دستگاه تانکر ویژه حمل مواد نفتی متعلق به شرکت نفت را از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در این مانور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این مانور توسط تیم مقابله با آلودگی نفتی بندر نوشهر و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهایی مانند شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی چالوس، شرکت مخابرات و خط لوله نفت، شرکت هدایت کشتی خلیج فارس به منظور افزایش توان مقابله با آلودگی نفتی برگزار شد./س

برچسب ها: نفتی ، نوشهر ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.