مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت: برنامه توسعه کشاورزی این شهرستان در قالب انجام امور زیربنایی همچون سیستم‌های آبیاری تحت فشار، مدرن کردن کانال‌های سنتی و توسعه باغات قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


رضا محمدی گفت: آب و خاک مناسب این شهرستان، زمینه تولید و صادرات میوه‌ها و مرکبات نوبرانه به مرکز کشور را فراهم کرده که توسعه کشاورزی و باغات با توجه به آب و هوای گرمسیری این شهرستان نیازمند حمایت مسئولان است.

محمدی با اشاره به بازدید وزیر جهاد کشاورزی از باغات بنیاد و طرح‌های شیلات قصرشیرین دستاوردهای سفر وزیر کشاورزی به این شهرستان را رضایت بخش خواند و گفت: مقرر شد اعتبارات اختصاص یافته به رونق پروژه‌های زیربنایی بخش کشاورزی این شهرستان از محل مصوبات استانی تعیین شود.

وی با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی قصرشیرین در راستای توسعه باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان افزود: پرداخت یارانه سیستم‌های آبیاری تحت فشار، یارانه خرید نهال و اعتبارات در زمینه کانال‌های مسیر آب از جمله برنامه‌های مورد توجه وزیر کشاورزی در مورد توسعه باغات و مزارع قصرشیرین بود.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از افزایش میزان برداشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: گندم برداشتی در بخش دیم 120درصد افزایش داشته و در بخش آبی نیز 25درصد افزایش برداشت گندم برآورد شده است.

محمدی کمبود آب را از جمله مشکلات کشاورزان این شهرستان بیان کرد و افزود: در جهت رفع مشکل کم آبی، جهاد کشاورزی این شهرستان قصرشیرین در تلاش برای اخذ مجوزهای لازم انتقال مسیر آب تامین شده کشاورزی از طریق سد‌های منطقه است که برنامه‌های لازم در این راستا در حال اجرا است.

وی گفت: آبگیری از سه سد مهم منطقه‌ای به ‌نام‌های سد تنگه حمام، زاگرس و شریف‌آباد درحال انجام است که با اتمام این پروژه‌ها و کانال کشی آب به اراضی، مشکل کمبود آب کشاورزی و باغات شهرستان مرتفع می‌شود.

محمدی در مورد برنامه توسعه باغات و کشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت: با افزایش 600 هکتاری میزان باغات این شهرستان، سیستم آبیاری مکانیزه از 1820هکتار به 2هزار هکتار ارتقا می‌یابد که با تغییر سیستم آبیاری از سنتی به مدرن امید است مسئله کم آبی، مشکل جدی برای کشاورزی این شهرستان ایجاد نکند/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.