سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: اینترنت خانگی و مخابرات به 3 هزار روستای کشور تا پایان اردیبهشت ماه واگذار و مابقی روستاها تا آخر سال جاری دارای مخابرات می‌شوند.

داوود زارعیان درگفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: پس از دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رساندن اینترنت به روستاها قراردادی، مخابرات تنظیم شد که براساس این قرارداد مخابرات بنا دارد که در 4 هزار روستا اینترنت خانگی واگذار کند.  

وی افزود: در مرحله اول روستاهایی دارای اینترنت خانگی می‌شوند که بیش از هزار نفر جمعیت داشته باشند. 

زارعیان در ادامه به زمان اجرایی این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح شروع شده و امیدواریم تا روز 27 اردیبهشت بخشی از آن حدود 3 هزار روستا آماده افتتاح شود.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران به تعداد روستاهای بدون مخابرات اشاره و تصریح کرد: ما روستایی بالای 10 خانوار نداریم که تلفن نداشته باشد، روستاهایی هستند که یک خانوار یا 2 خانوار هستند و خیلی صعب‌العبور است که از نظر کوهستانی و منطقه که در حال حاضر در حال هماهنگی هستیم که با  قراردادی که با وزارت ارتباطات داریم آن‌ها را صاحب تلفن کنیم.
 
زارعیان عنوان کرد: امیدواریم تا آخر سال جاری کل روستاهای کشور چه بالای 10 خانوار چه زیر 10 خانوار دارای مخابرات شوند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این طرح ممکن است چند درصد و تعداد محدودی روستا باقی بماند که واقعا دیگر جای دسترسی به آن نیست. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: واگذار ، اینترنت ، مخابرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام.
من تو روستا زندگی میکنم.بیش از هزار نفر جمعیت داره..
دانشجو هستم و به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارم...
تلفن ثابت هم نداریم..
یعنی ممکنه ما هم اینترنت پر سرعت داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار