نانو لیپوزم‌ساز دستگاهی است که به صورت یکپارچه مواد را به سایز نانو تبدیل می‌کند و در صنایع آرایشی بهداشتی مواد غذایی، داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محسن رحیمی، کار‌شناس ارشد مهندسی داروسازی و طراح وسازنده دستگاه نانولیپوزم‌ساز در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: ‌ نانو لیپوزم‌ساز دستگاهی است که برای اولین بار در ایران برای تولید محصولات با فناوری بالا در صنایع دارویی، غذایی و آرایشی بهداشتی به کار می‌رود. 

وی عنوان کرد: دستگاه نانو لیپوزم‌ساز مواد را در داخل غشا لیپوزمی قرار می‌دهد و مواد لیپیدی و آب دوست وقتی در دستگاه قرار می‌گیرند، غشاهای کروی خارج می‌شوند و منجر می‌شود به هنگام مصرف دارو یا مواد غذایی که از این دستگاه عبور کرده تا قبل از رسیدن به سلول مورد نظر خود حفاظت می‌کند. 

وی گفت: دستگاه نانو لیپوزم‌ساز اولین دستگاهی است که به صورت یکپارچه به کاهش سایز و نانو کردن محصول می‌پردازد. 

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه در تمامی آزمایشگاه‌ها در فناوری‌های‌های تک، شرکت‌ها، نانو فناوری‌های نوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی در پایان گفت: این دستگاه مشابه خارجی ندارد به دلیل آنکه یکپارچه سازی به صورت کامل و توسط یک دستگاه صورت می‌گیرد و تولید این دستگاه در کشور از صرفه‌جویی بالایی برخوردار است. 


انتهای پیام/

 
برچسب ها: نانو ، لیپوزم ، آزمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار