در این تفاهم نامه مقرر شد بر حسب نیازسنجی مرکز ملی ذخایرژنتیکی و زیستی ایران، مراکزعلمی وتحقیقاتی در دانشگاه یزد فناوری و دستاوردهای مهم تحقیقاتی را در اختیار این مرکز قراردهد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یزد اظهار داشت: در چارچوب این تفاهم‌نامه، علاوه بر شناسایی نیازهای مراکز پژوهشی کشور در حیطه فعالیت‌های دو مرکز و اجرای طرح‌های مشترک مبتنی بر نیازهای جامعه، موضوعاتی نظیر بهره‌مند شدن از توانمندی‌های یکدیگر در زمینه منابع انسانی، امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، بانکهای اطلاعاتی و ... مورد تاکید طرفین قرار گرفته است.

سید محمدتقی المدرسی، نمونه‌های زیستی و فضای فیزیکی همچنین برگزاری نشست‌های علمی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، سمینارها و همایش‌های مشترک را نیز از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی همچنین از تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان طرفین به منظور نظارت بر نحوه اجرا، پیشرفت طرح‌ها و تایید گزارش‌های علمی مرتبط با مفاد این تفاهم‌نامه خبر داد.

مرکز ذخایر ملی ژنتیکی کشوربا هدف دستیابی به مرکزی پیشتاز به منظور گردآوری، تعيين هويت، كنترل كيفی، طبقه بندی، ثبت، نگهداری، تکثیر و توزيع انواع ميكروارگانيسم‌ها و سلولهاي قابل كشت و تجديد پذير اعم از باكتری، قارچ، ويروس‌، دانه ها و سلولهای گياهی و حيوانی و DNA ژنومی و فرآورده های نوکلئوتیدی ساخته شده" برای توسعه دانش، فناوری و افزایش کیفیت زندگی و سلامت و حفظ تنوع زیستی در کشور و عرضه به جامعه جهانی راه اندازی شده است/س
برچسب ها: تفاهم ، نامه ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.