وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در اوکراین که برای تاریخ 25 ماه تعیین شده است ، " نقشی تعیین کننده ای " برای خروج این کشور از بحران خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، "فرانک-والتر اشتاینمایر" وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در اوکراین که برای تاریخ 25 ماه تعیین شده است ، « نقشی تعیین کننده » برای خروج این کشور از بحران خواهد داشت.

فرانک والتر اشتاینمایر صبح امروز به منظور حمایت از طرح « گفتگوی ملی » وارد کیف شد. آرسنی یاتسنیوک ، نخست وزیر اوکراین در فرودگاه کیف از وی استقبال کرد.

وزیر امور خارجه آلمان قرار است در این سفر با "الکساندر تورچینوف" ، رئیس جمهور موقت اوکراین نیز دیدار کند و سپس به شهر بندری اودسا ، صحنه درگیری های خشونت آمیز بین نیروهای اوکراینی و جدایی طلبان در جنوب اوکراین می رود.

وزیر امور خارجه آلمان پس از گفتگو با "آرسنی یاتسنیوک" ، نخست وزیر اوکراین ضمن حمایت از طرح دولت اوکراین برای « گفتگوی ملی » ، گفت : « انتخابات ریاست جمهوری 25 مه نقشی تعیین کننده برای بازگرداندن صلح در این کشور ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرایط همچنان « خطرناک و تهدیدکننده » است ، از همه مردم اوکراین خواست به طور گسترده در انتخابات 25 مه شرکت کنند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین ابراز امیدواری کرد « میز گردی » که این هفته با حضور مسئولان سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی برگزار می شود ، به خلع سلاح جدایی طلبان شرق اوکراین و برگزاری هر چه بهتر انتخابات ریاست جمهوری کمک کند.

وی گفت : « امیدوارم در این شرایط ، امکان اتخاذ تدابیری برای پس گرفتن ساختمان های دولتی اشغال شده و خلع سلاح جنبش های غیرقانونی فراهم شود.»

آرسنی یاتسنیوک نیز مراتب قدردانی خود را از ولفگانگ ایشینگر ، دیپلمات آلمانی و رئیس کنفرانس امنیت مونیخ ابراز داشت. ایشینگر آلمانی پیشنهاد داد در چارچوب این میزگرد که روز چهارشنبه آغاز می شود ،‌به عنوان به عنوان میانجی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای برقراری گفتگو بین طرف های مختلف بحران اوکراین شرکت کند.

کیف فهرست شرکت کنندگان در این نشست را اعلام نکرده است ، اما الکساندر تورچینوف با حضور « تروریست ها » ، یعنی جدایی طلبان هوادار روسیه در این میزگرد مخالفت کرده است.
روسیه اعلام کرد با عدم حضور مخالفان ، این فرایند محکوم به شکست خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار