برای داشتن خوابی آرام و با کیفیت علاوه بر قرار گرفتن در محیطی آرام و بدون سرو صدا، باید به تغذیه خود قبل از خواب هم توجه کرد.

محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای داشتن خوابی آرام و البته با کیفیت، باید علاوه بر قرار گرفتن در حالت آرامش روحی و روانی و محیطی آرام و بدون آلودگی‌های صوتی، به دنبال مصرف بهترین ماده غذایی هم بود.

وی افزود: مصرف بعضی از مواد غذایی قبل از خواب می‌تواند به شما در داشتن خوابی آرام کمک کند، و بالعکس مصرف بعضی از مواد می‌تواند لذت داشتن خوابی آرام را از شما بگیرد.

انوشه اذعان داشت: بهترین ماده غذایی مفید برای ساعات قبل از خواب، نوشیدن یک لیوان شیر است، چرا که لبنیات به دلیل دارا بودن "تریتپوفان" بسیار خواب آور هستند. همچنین می‌توانید از کربوهیدارت‌ها هم استفاده کنید، چرا که کربوهیدارت سطح تریتپوفان را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود خوابی آرام و خوب را تجربه کنید. نکته دیگری که حائز اهمیت است، استفاده از غذاهای سبک و پرهیز از غذاهای سنگین و ادویه دار است.شاید جالب باشد که بدانید غذاهای شور هم موجب اختلال در خواب شما می‌شود.

این متخصص تغذیه در ادامه گفت: باید یادآور شد که بهترین زمان مناسب برای صرف شام حدود 3 تا 4 ساعت قبل از خواب است تا بدن به اندازه کافی زمان برای هضم آن را داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: غذا ، خواب ، تریپتوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار