آمارهای رسمی بورس تهران در اردیبهشت نشان می‌دهد با وجود تزریق نقدینگی جدید به بازار سهام باز هم سرمایه‌داران بزرگ خود را وارد بورس نکرده و تنها نظاره‌گر بودند.

صرامی فروشان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در مورد همکاری نکردن سهامداران بزرگ با وجود نقدینگی در بازار سهام عنوان کرد: اظهار نظرها و ابلاغیه‌هایی که در بورس ابلاغ می‌شود تنها یک مسکن موقتی است اما بازار بورس احتیاج به یک خانه تکانی کامل دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: این خانه تکانی‌ها باید در بخش واگذاری کارگزاری‌ها، نجات بورس از بخش دولتی و شبه دولتی و در نهایت برای اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت باشد.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: قوانینی که براساس اصل 44 در مورد واگذاری‌های دولتی تدوین شده از دولتی به دولت دیگر دست به دست می‌شود و اینها همه عدم جذابیتی را برای سهامداران به وجود آورده که آنها را از سرمایه‌گذاری در بورس منصرف می‌کند.

وی همچنین افزود: ما باید در بورس شرایط آرام و بدون تنشی را مهیا کنیم بورس زمانی رنگ آرامش به خود می‌گیرد که سیاست‌های ارزی، پولی و بانکی دولت مشخص باشد، مسئله تحریم‌ها و نوسانات بازار سکه، ارز و مسکن حل شود تا یک تثبیت قیمتی در بازار به وجود آید.

این کارشناس اقتصادی افزود: حیات بورس از طریق بخش خصوصی و سهامداران بزرگ است و دور ماندن سهامداران از بازار سرمایه اثرات مخربی را می‌تواند در پی داشته باشد که یکی از خطرناک‌ترین آنها خروج سرمایه از مرزهای ایران است.

وی در پایان راه‌حل نهایی را دور ماندن از خود نظارتی‌ها و دولتی یا شبه دولتی بودن بورس دانست و امیدوار بود با برنامه‌ های کاربردی درازمدت و کوتاه مدت بتوانیم نظر سهامداران را برای سرمایه‌گذاری جلب کنیم و مانع خروج سرمایه از مرزهای کشور شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار