رسانه های آمریکا از تخریب دست کم 100 واحد مسکونی بر اثر آتش سوزی در ایالت تگزاس و تخلیه صدها نفر از ساکنان این ایالت خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هوستون کرونیکل، آتش سوزی بعدازظهر یکشنبه در منطقه پانهندل واقع در شمال ایالت تگزاس رخ داد و تا بعدازظهر دوشنبه ادامه یافت.

دامنه آتش منطقه ای به مساحت دو مایل مربع را در بر گرفت و موجب شد صدها تن از ساکنان تخلیه و به سرپناههای موقت منتقل شوند.

ماموران آتش نشانی سرانجام توانستند بعدازظهر دیروز آتش را مهار کنند، اما هنوز آتش به طور کامل خاموش نشده است. بر اساس گزارش رسانه ها، صدها ماموران آتش نشانی از حدود 25 مرکز آتش نشانی به منطقه اعزام شده اند.

هنوز علت آتش سوزی دقیقاً معلوم نیست، اما مسئولان منطقه بادهای فصلی و خشکسالی را عامل آتش سوزی می دانند. این منطقه سال های اخیر با خشکسالی رو به رو بوده است. در آتش سوزی مارس 2006 که حدود یک میلیون هکتار زمین را از بین برد، 12 نفر کشته شدند.

بنا بر اعلام کارشناسان هواشناسی، با توجه به بعید بودن بارندگی در آینده نزدیک در این منطقه که با معضل خشکسالی طولانی مدت رو به رو است، احتمال ادامه آتش سوزی در منطقه زیاد است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار