سامارسکی سفیر اوکراین در تهران امروز با منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، سامارسکی سفیر اوکراین در تهران با پایان یافتن دوران مأموریت خود درتهران امروز(دوشنبه  22 اردیبهشت) با منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفتگو کرد.
 
حقیقت‌پور در این دیدار با اشاره به تحولات جاری منطقه از جمله اوضاع اوکراین، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را کمک به ایجاد و استقرار صلح و آرامش در سطح منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد روند تحولات اوکراین هرچه سریع‌تر به سوی آرامش و امنیت پایدار به این کشور باز گردد.
 
وی با تاکید براینکه چشم‌انداز همکاری‌های دو جانبه میان تهران و کیف در عرصه‌های مختلف  بسیار روشن است، افزود: امید است با ایجاد فضای مناسب روند گسترش همکاری‌های ایران  واکراین  در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و پارلمانی تسهیل شود.
 
حقیقت‌پور ایران و اوکراین را دارای ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی برای مراوده دوستانه در چهارچوب احترام متقابل و منافع مشترک دانست.
 
 سامارسکی در این دیدار با تشریح تحولات جاری اکراین به پیشینه مثبت روابط تهران و کیف در عرصه‌های مختلف به ویژه پارلمانی اشاره کرد و گفت: اوکراین برای توسعه روابط  با ایران در عرصه‌های مختلف آمادگی کامل دارد.
 
سفیر اوکراین  ابراز امیدواری کرد اوضاع داخلی اوکراین بر اساس احترام و اراده مردم کشورش هرچه سریع‌تر به سمت امنیت و ثبات پیش رود.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار