مدیرکل بانوان استانداری تهران از افزایش سه درصدی تعداد زنان سرپرست خانوار طی 5 سال گذشته خبرداد.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، زهرا ساعی در اولین جلسه کارگر و بانوان و خانواده با اعلام این خبرافزود: براساس آمار دفتر معاونت امور بانوان رییس جمهوری 5 سال گذشته تعداد زنان سرپرست خانوار سه درصد افزایش داشته که 12 درصد جمعیت خانواده‌های ایرانی را زنان سرپرست خانوار اداره می‌کنند.

ساعی با تاکید براینکه دستور کار این جلسه تحلیل اولویت های کاری سال 93 و بررسی مشکلات حوزه زنان و خانواده است،تصریح کرد: کار گروه زنان و خانواده یکی از 10 کارگروهی است که دارای قابلیت‌های بسیاری است.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران بیان کرد: زنان به عنوان نیمی از جامعه استان که حضورشان در نیمه دیگر جامعه اثر گذار است تحکیم کننده خانواده‌اند اما متاسفانه در دوران گذار از سنت به مدرنیته مسایلی ایجاده شده که جابه جایی در وظایف این گروه از جامعه به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از کمیته‌های پیشنهادی در کار گروه زنان و خانواده تشکیل کمیته زنان سرپرست خانوار است عنوان کرد: این کمیته با کمیته اشتغال‌زایی ارتباط دارد که به وسیله‌ی آن بتوانیم زنان خود سرپرست، بی سرپرست و یا بدسرپرست خانوار را پوشش دهیم.
ساعی ادامه داد: تشکیل کمیته بهداشت و سلامت به عنوان یکی از پیشنهادات در شورای راهبردی تاکید شده است که با هدف ارتقای سلامت و بهداشت ارایه شده است.

مدیرکل امور بانوان با اشاره به تشکیل کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته ورزش و اوقات فراقت در این کار گروه خاطرنشان کرد: کمیته بهداشت و سلامت وضعیت بانوان معتاد را نیز در برمی‌گیرد که معاونت بانوان ریاست جمهوری نیز پیگیر این موضوع است.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.