مشاور و قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 25 طرح بزرگ صنعتی در استان اردبیل در حال اجرا است و ما پیگیر به ثمر نشستن این طرح‌ها با بازدیدهای مستمر و رفع برخی از نواقصات این مجموعه‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی نظری امروز در کار گروه تخصصی امور اقتصادی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های مختلفی را در قالب تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی تنظیم کرده است تا در دو بخش صنعت و معدن با برنامه‌های تنظیم شده که واقع‌بینانه قابل دستیابی و ارزیابی است بتوان متناسب با شرایط صنعتی و اقتصادی استان به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت 180 جواز تاسیس صادر شده و بیش از 8 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با 900 نفر اشتغالزایی و اعطای تسهیلات به میزان 5 هزار میلیارد تومان انجام شده است، عنوان کرد: اولویت ما پیگیری طرح‌های بزرگ صنعتی و به ثمر نشستن آنها است که می‌تواند تحول جدی در استان ایجاد کند به طوری که 25 طرح بزرگ صنعتی در استان اردبیل در حال اجرا است که با نظارت‌ها و بازدیدهای کارشناسی سعی می‌کنیم بخشی از آنها در سال جاری به ثمر بنشیند.

مشاور و قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صدور جواز تاسیس برای راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه به میزان پنج مورد و دو مورد جواز برای راه‌اندازی مرکز پژوهشی خبر داد و افزود: ما در تلاش هستیم تا با اشتغالزایی بیش از یک هزار و 900 نفر و اعطای تسهیلات 2 هزار و 200 میلیارد تومانی بخشی از طرحهای در حال اجرا به ثمر بنشیند.

نظری مقررات‌زدایی از پیش روی سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت، تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌ها و کارگاه‌های تخصصی شهرک اختراعات و کسب و کار، حرکت به سمت تولید کالاهای صادراتی، افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی و صنعتی با تولید کیفی محصولات، تقویت مراکز دانشگاهی و پژوهشکده‌ها، تبیین مزیت‌های صنعتی و تولیدی استان و حمایت از تشکل‌های صنفی را به همراه فعالیت 12 مورد مجموعه تحقیقی و توسعه‌ای را از رویکردهای جدید اعلام کرد.

وی گفت: در بخش معدن 40 مورد پروانه اکتشاف با سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد ریال در محدود یک هزار اکتشاف صادر شده و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه معادن فلزی و محدوده‌های اکتشافی است به طوری که در یک برنامه میان مدت تلاش بر این است تا با جذب سرمایه‌گذاران بخش‌های صنعتی فعال‌تر شود.

مشاور و قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه یادآور شد: استان اردبیل در بخش اکتشاف معدنی به رغم تصور عمومی جزو استان‌های فقیر کشور است به طوری که سهم ارزش افزوده معدن این استان از سهم معادن کشور 0.2 درصد است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، طرحهای ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.