روح‌الله سلاجقه به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رابر معرفی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، پیش از ظهر امروز طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، روح‌الله سلاجقه به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رابر معرفی شد.

علیرضا مرادی فرماندار رابر در این مراسم اظهار داشت: رابر به عنوان شهر فرهنگی و هنری و شهیدپرور در کشور به شمار می‌رود که سوابق درخشان فرهنگی به ویژه برگزاری جشنواره شعر مادر مؤید این موضوع است.

وی هنر را برخاسته از عشق و علاقه دانست و افزود‌: بسیاری از مشکلات امروز ما نتیجه عدم توجه کافی به بحث فرهنگ و هنر است و اگر به این موضوعات بیش از این‌ مورد توجه باشد، الان با خیلی از مشکلات روبه‌رو نبودیم، زیرا هنر می‌تواند زبان گویا در شکل‌دهی به رفتارها باشد.

امام جمعه شهرستان رابر نیز‌ با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: اگر برنامه‌های مسئولان فرهنگی دردی را از معضلات فرهنگی دوا نکند، حکایت آب در هاون کوبیدن است.

حجت‌الاسلام احمد جعفری افزود: دشمنان امروز ما قبح و زشتی بسیاری از مسائل را برای نسل جدید از بین برده‌اند و خیلی رفتارهایی که در فرهنگ دینی ما ناهنجاری تلقی می‌شود را به صورت هنجار در افکار عمومی تزریق کرده‌اند.

این مسئول خاطر‌نشان کرد‌: ما باید دین، دینمداری و ولایتمداری ‌را در فرهنگ و هنرمان نهادینه کنیم‌.

وی عنوان کرد: مسئولان حتما باید برنامه جامع و دقیق برای این شهرستان داشته و اجازه ندهیم کمبودهای مالی سد راه پیشرفت فرهنگ این مجموعه شود و با خلاقیت و استفاده از ظرفیت‌های این شهر افق‌های روشنی برای اهل هنر ترسیم کنیم.

معاون مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان نیز بیان داشت: مقوله فرهنگ عبارت از مجموعه آداب و رسوم و عقاید و باورهای هر منطقه است، بنابراین ما نمی‌توانیم برای فرهنگ نسخه واحدی بپیچیم و خصوصی‌سازی فرهنگ هم کارساز نیست، لذا باید فرهنگ را با باورهای مردم هر منطقه مدیریت کرد.

محمد ابولی‌نژاد گفت: تقویت و تشکیل انجمن‌های فرهنگی، آموزشگاه‌های عالی و موسسات قرآنی‌، همدلی و مشاوره با اصحاب فرهنگ و هنر‌، کشف استعدادهای بالقوه و تلاش در ارتقای سطح فرهنگی هنری شهرستان‌ها، ایجاد بسترهای فرهنگی‌، هنری و میزبانی جشنواره‌های استانی و کشوری، تجلیل از مفاخر و... از جمله اقدامات ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید با تعامل بین ادارات و سازمان‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: انتصاب ، ارشاد ، سرپرست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.