معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همایش ملی تجلیل از نخبگان علمی و فرهنگی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و تلاشگران عرصه ایثار و شهادت برگزار می شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین ˈسید حسن موذنیˈ با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان آزادی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار، برخی از اهداف و سیاست های بنیاد شهید در دولت تدبیر و امید را پاسداشت و تجلیل از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران نخبه و ممتاز دانشگاهی عنوان کرد.

تجلیل از اساتید و عوامل اجرایی ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه ها، آشنایی بیشتر جامعه با جایگاه رفیع شهادت و ایثارگری، ایجاد تعامل و هم فکری بین دانشگاه ها و بنیاد شهید در راستای حفظ ارزش های ایثارگری از دیگر سیاست هایی است که موذنی به آنها اشاره کرد.

رییس ستاد برنامه ریزی طرح شاهد در خصوص اهمیت و ضرورت برگزاری همایش ملی برترین های کنکور و دانشجویان نمونه کشوری، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور تقدیر و تجلیل از مقام علمی ایثارگران و انعکاس موفقیت دانشجویان شاهد و ایثارگر در جامعه به عنوان طلایه داران جهاد علمی، اقدام به برگزاری این همایش کرده تا بخشی از توانمندی های علمی ایثارگران تحت پوشش خود را به جامعه و مراکز علمی و آموزشی معرفی کند.

وی با اشاره به تقدیر از سه گروه علمی و فرهنگی در این همایش، گفت: 11نفر از برترین های آزمون سراسری سال گذشته، 11 دانشجوی نمونه کشوری و 22 نفر از برترین های مسابقه ادبی وصف شهید در این مراسم مورد تقدیر قرار می گیرند.

موذنی اضافه کرد: در این همایش همچنین از تلاشگران عرصه ایثار و شهادت و دست اندرکاران طرح شاهد دانشگاهی که عمده آنها روسا و اساتید مجرب و متعهد دانشگاه ها هستند تقدیر و تجلیل می شود.

معاون بنیاد شهید با اشاره به برخی شاخص های انتخاب تلاشگران عرصه ایثار و شهادت در دانشگاه ها، افزود: آگاهی و درد آشنا بودن به مسایل جامعه دانشجویان شاهد و ایثارگر، حضور فعال و موثر در ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه ها، تعامل و همکاری نزدیک و اثربخش با بنیاد شهید جهت بررسی مسائل آموزشی و تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر، برخی از شاخص های انتخاب تلاشگران عرصه ایثار و شهادت در دانشگاه ها هستند.

موذنی، دلیل تلفیق مراسم تجلیل از برترین های کنکور و تقدیر از دانشجویان نمونه و تلاشگران عرصه ایثار و شهادت را با توجه به نام گذاری سال 1393 به نام سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ، صرفه جویی در هزینه ها و تجلی به ثمر نشستن زحمات اساتید و تاثیر گذاری شایسته آنان در جامعه اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، همایش ملی تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و تلاشگران عرصه ایثار و شهادت، دوشنبه 29 اردیبهشت ماه در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

برچسب ها: نخبگان ، فرهنگی ، ایثارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.