کارشناس اقتصادی:

"سیستم مالیاتی" مناسب تنها راه‌حل شناسایی "دهک‌های ثروتمند" است

یک کارشناس اقتصادی گفت: پرداخت یارانه به تمام کسانی که ثبت‌نام کردند کار درستی نیست و دولت باید دهک‌های ثروتمند را شناسایی و حذف می‌کرد.

محمد‌حسین‌ فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: دولت باید افرادی که نیاز به یارانه ندارند حذف کند خیلی از افراد ثروتمند از ترس جریمه و خیلی‌ها هم بخاطرعِرق ملی ثبت‌نام نکردند با این حال بازهم افراد ثروتمندی هستند که درآمد بالای خود را در ثبت‌نام قید کرده‌اند که دولت از این طریق می‌تواند این دهک‌ها را شناسایی کرده و درصدد حذف آنها باشد و به وعده خود در جهت حذف دهک‌های پردرآمد جامه‌عمل بپوشاند و این منابع  اضافی را در جهت سلامت، رفاه، بهداشت و تعاون خرج کند.
 
وی تصریح کرد: دولت دچار کنترل است و با انتخاب خودش دهک‌های پردرآمد را شناسایی می‌کند بلکه دچار یک اضطرار در این حیطه هستند چون ما در برخی از استان‌ها بیش از 20 برابر بودجه عمرانی استان صرف پرداخت نقدی یارانه کرده‌ایم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اگر مردم بهتر توجیه می‌شدند که با عدم دریافت یارانه می‌توانند رفاه بیشتری را به طور غیرمستقیم دریافت کنند هیچ‌گاه افراد غیرنیازمند و ثروتمند ثبت‌نام نمی‌کردند.
 
دولت از راه آمار مالیاتی افراد می‌تواند دهک‌های پردرآمد راشناسایی و این مبلغ را در جهت رفع نیازهای جامعه و مردم استفاده نماید.
وی افزود: ما درهدفمندی یارانه حذف پردرآمدها را نداریم بلکه باید ثروتمندان را که دارای ثروت و سرمایه بسیاری هستند حذف نماییم نه کسانی که از راه کسب و کار درآمد بسیار کسب می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار