سرپرست تحقیقات هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش 66.8 میلی‌متری نزولات جوی استان در طول سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه صیاد خشتکار ثانی   اظهار داشت: طی 48 ساعت گذشته میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان غربی 2.6 میلی‌متر گزارش شده است.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر در غالب نقاط استان طی روزهای گذشته، گفت: با بارش این نزولات آسمانی جمع میزان بارندگی‌های سال زراعی جاری به 262.4 میلی‌متر رسیده است.

خشتکار ثانی تصریح کرد: این در حالی است که جمع کل بارندگی‌ها در مدت مشابه سال زراعی گذشته، 329.2 میلی‌متر بوده است و این مسئله حاکی از کاهش 66.8 میلی‌متری بارندگی‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی در این مدت شهرستان سردشت را با 682.9 میلی‌متر رکورددار بیشترین بارندگی‌ها عنوان کرد و افزود: خوی نیز با 107.5 میلی‌متر بارش نزولات جوی، کم‌بارش‌ترین شهرستان استان در طول سال زراعی جاری بوده است.

سرپرست تحقیقات هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش میزان بارندگی‌ها در غالب نقاط استان، گفت: بر این اساس بارندگی‌ها در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان شاهین‌دژ که افزایش 14.2 میلی‌متری میزان بارندگی‌ها در طول سال زراعی جاری داشته است، با کاهش چشمگیر بارندگی‌ها مواجه بوده‌ایم.

وی میانگین بارندگی دراز مدت دوره مشابه امسال را 334.7 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: با مقایسه این آمارها نیز می‌توان به کاهش 24.2 میلی‌متری میزان بارندگی‌ها در استان اشاره کرد.

وی هوای غالب نقاط استان را برای فردا نیمه ابری، گاهی ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد اعلام کرد و افزود: هوای استان برای روز سه شنبه، 23 اردیبهشت ماه نیز نیمه ابری، گاهی ابری، همراه با رگبار شدید، رعد و برق و وزش باد گزارش شده است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.