به گزارش
گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بازی برای گروه سنی +12 طراحی شده و در قالب دو نوع اکشن و مخفی کاری به سبک FPS یا (تیراندازی اول شخص) و با موضوع سلحشوری و استکبار ستیزی مردم جنوب و مبارزه اهالی تنگستان با مهاجمان انگلیسی ساخته شده است.
بر اساس اعلام سازندگان بازی فریاد آزادی، هوش مصنوعی این گیم ایرانی منحصر به فرد بوده ودر تولید انیمیشن بازی از سیستم(Motion Capture) موشن کپچر استفاده شده است.
همچنین صدا گذاری این بازی را دوبلورهای مطرح کشور به سرپرستی هومن خیاط انجام داده اند وموسیقی آن تلفیقی از موسیقی مدرن و محلی بوشهراست.
بازی رایانه ای فریاد آزادی به نویسندگی احسان ابراهیم زاده، حمید برغانی کارگردان هنری و سام افشار مدیر فنی تولید در شرکت پردازش افزارپژواک ساخته شده است.
فضای بازی در قالب 10 مرحله طراحی شده و نکته قابل توجه در بازی فریاد آزادی بحث تاریخی و استفاده از تصاویر در مناطق مختلف جنوب مانند روستا ها، نخلستان های بوشهر و سبک معماری جنوب ایران است.
داستان و شخصیت بازی فریاد آزادی بر گرفته از کتاب های تاریخی موجود در دوره زمانی 1290 شمسی بوده و همچنین مجموعه تلویزیونی دلیران تنگستان در داستان پردازی بازی کمک خوبی برای طراحان بازی بود.
بازی رایانه ای فریاد آزدای روایتگر تاریخ معاصر ایران و شرح رشادت های مردم جنوب کشور در مبارزه با استعمار انگلیس است.
محور داستانی بازی فریاد آزادی به "رییسعلی دلواری" رهبر قیام مبارزان تنگستانی علیه نیروهای اشغالگر و متجاوز انگلیسی در اواخر قرن گذشته اختصاص دارد، نظامیان انگلیسی در 17 مرداد 1294 شمسی و پیش از جنگ جهانی اول بوشهر را اشغال کردند و پس از آن با چندین ناو جنگی و صدها سرباز هندی و انگلیسی به منطقه تنگستان یورش بردند،مردم مبارز جنوب ایران طی دو قرن اخیر بارها با استعمارگران درگیر شدهاند، اما قیام "رییسعلی دلواری" در خلال جنگ جهانی اول نقطه عطفی در مبارزات مردم جنوب به شمار میرود.
شخصیت رییسعلی در بازی رایانهای فریاد آزادی به عنوان فرمانده بازی است و بازیکن به دلیل شخصیت مهم تاریخی که رییسعلی دارد نمی تواند با او وارد بازی شود و تنها با خالو و خسرو که از یاران او هستند در مراحل مختلف بسته به داستان، بازی می کنند.
شخصیت خالو فردی میان سال و با تجربه بوده و خسروجوانی 25ساله است که شخصیت پردازی آن بر گرفته از ذهنیت بازی ساز است.
انتهای پیام/ اس