ظرفیت پذیرش برای کار‌شناسی ارشد سال جاری ۱۰۰ هزار نفر اعلام شده و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند از ۲۴ تا ۲۸ اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت سنجش نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: به طور کلی ظرفیت پذیرش برای کار‌شناسی ارشد سال جاری ۱۰۰ هزار نفر اعلام شده و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند از ۲۴ تا ۲۸ اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت سنجش نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. 

وی در پاسخ به این پرسش که ظرفیت برخی از کد رشته‌ها در دفترچه شماره ۲ نسبت به سال گذشته کمتر شده، گفت: ظرفیت را دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند و سپس به دفتر گسترش دانشگاه ارائه می‌دهند و پس از بررسی در وزارت علوم و تایید شدن به سازمان سنجش ابلاغ می‌کنند، ممکن است بعضی از کد رشته‌ها نسبت به سال قبل کمتر شده باشد که این به ظرفیت اعلام شده توسط خود دانشگاه بر می‌گردد اما روی هم رفته ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
مهندسی نفت
۱۴:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
رئیس سازمان سنجش اموزش کشور گفته بود 5-6 درصد افزایش ظرفیت داریم چرا اینقدر ظرفیت ها کم شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ظرفیت مهندسی مخازن هیدروکربوری نسبت به پارسال خیلی کم شده ایا انصاف هست با رتبه 100 پذیرش نشد در حالی که در سال قبل با این رتبه پذیرش صد در صد بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا ازشون نگذره به مولای متقیان علی (ع) واگذارشون می کنم اشک مادر مرا که یک سال دعا و نذر و نیار برای قبولی بچه هاش کرده بود درآوردند ... چرا ظرفیت ها رو حذف کرده اید ... چرا اینقدر در همه ی رشته ها کاهش داده اید چی رو می خواهید ثابت کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
ظرفیت تغییری نداشته؟ پس حتما یه سری به دفترچه بزنید!!!! یه دانشگاهی مثل علامه طباطبائی بعضی رشته ها رو حذف کرده و بعضی از رشته ها رو ظرفیت نزدیک یه 45 در صد کاهش داشته!!!

میشه دقیقا بگید وزارت علوم رو چی نظارت کرده؟
آخرین اخبار