معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: هنرمندان با ذوق استان اردبیل در مناطق مختلف سالانه بیش از یک‌هزار و 50 متر مربع گلیم و ورنی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علیرضا دباغ‌عبداللهی دیروز در جلسه بررسی مشکلات بافندگان صنایع دستی در اردبیل اظهار داشت: سهم بانوان در تولید گلیم و ورنی بیش از یک‌هزار و 50 متر مربع است که از قبل آن سالانه 280 میلیارد تومان صادرات به صورت غیرمستقیم و از طرق مختلف انجام می‌شود.

وی مناطق فعال در تولید گلیم و ورنی را شهرستان‌های نمین، گرمی و روستاهای این مناطق اعلام کرد و افزود: در طول سال 450 هزار متر مربع گلیم و 600 هزار متر مربع ورنی در این استان تولید شده و به ارزش 280 میلیارد تومان به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطر نشان کرد: ‌در سطح استان اردبیل بیش از 12 هزار نفر بافنده گلیم و 15 هزار بافنده ورنی شناسایی و ساماندهی شدند که سعی و تلاش بر این است تا از این ظرفیت در تولید محصولات متنوع استفاده شود.

دباغ‌عبداللهی مقصد صادرات ورنی و گلیم را کشورهایی همچون ژاپن، گرجستان، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی اعلام کرد و گفت: اگر زمینه خوبی فراهم آید تا صادرات محصولات صنایع دستی از طریق گمرک استان اردبیل انجام شود ما قادر هستیم به معنای واقعی و حقیقی میزان صادرات محصولاتمان را در حوزه صنایع دستی ارزیابی کنیم چرا که با این وضعیت نمی‌توان یک آمار و ارقام دقیقی را مورد محاسبه و دقت نظر قرار داد.

وی در ادامه یادآور شد: علاوه بر گلیم و ورنی هنرمندان و صنعتگران استان اردبیل در سایر هنرهای دستی نیز توانسته‌اند نقش‌آفرینی کرده و در این امر مشارکت جدی را داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گلیم ، ورنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.