كارشناسان سازمان هواپيمایي به‌منظور بررسي سانحه هوایی سه روز پیش، وارد فرودگاه زاهدان شدند.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، کارشناسان و بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری با حضور در فرودگاه بین‌المللی زاهدان دلایل وقوع این سانحه هوایی را مورد بررسی قرار دادند.
 
مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با اعلام اين خبر افزود؛ كارشناسان سازمان هواپيمایي كشوري و همچنين گروهي از متخصصين هواپيمایي آسمان جهت بررسي و تهيه گزارش پرواز و علت وقوع این سانحه وارد فرودگاه زاهدان شدند.
 
 حسن اعرابي‌مقدم گفت؛ ارایه گزارش‌های جداگانه توسط خلبان و كمك خلبان و خدمه پرواز در اختیار کارشناسان و بازرسان سازمان هواپیمایی كشوري قرار گرفت تا به منظور بررسی دقیق این حادثه مورد ارزيابي قرار گيرد.
 
وي علت این سانحه را باز نشدن چرخ عقب سمت چپ عنوان کرد و گفت: با اعلام نیاز به فرود اضطراری توسط خلبان این پرواز در کمترین زمان ممکن تمامی نیروهای عملیاتی و امدادی در فرودگاه زاهدان به حالت آماده باش درآمدند و اعضای ستاد بحران با حضور در باند فرودگاه در هدایت این عملیات به این مدیریت یاری رساندند.
 
وی ادامه داد: هواپیمای فوکر 100 با تعداد 106 مسافر به همراه خدمه پس از یک ساعت پرواز بر روی آسمان زاهدان و تخلیه کامل سوخت در نهایت به زمین نشست که پس از طی مسافت به طول یک هزار و 500 متر از باند پروازی خارج و در میان انبوهی از خاک و ماسه متوقف شد.
 
اعرابی مقدم افزود؛ به‌منظور آماده‌سازي باند جهت ورود و خروج ساير پروازها، این هواپیما با تلاش و نظارت نیروهای مهندسی شركت هواپيمایي آسمان، پرسنل اداره ايمني و آتش‌نشاني فرودگاه زاهدان و همكاري اداره‌كل راه و شهرسازي استان با بکارگیری چندین دستگاه جرثقیل پس از هشت ساعت تلاش بي‌وقفه در ساعت یک بامداد يكشنبه در حالی‌که قسمت اعظمی از چرخ‌های آن در خاک فرو رفته بود آزاد و به از باند پاركينگ منتقل شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار