بانوی 45 ساله ای است که براثر رانش زمین روز جمعه 02 مه 2014 در ولسوالی ارگو بدخشان زنده زیر خاک شد، اما بعد از سپری شدن هشت روز از این رویداد، این خانم زنده بیرون کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، به نقل از العربیه؛ ریزه گل بانوی 45 ساله ای است که براثر رانش زمین روز جمعه 02 مه 2014 در ولسوالی ارگو بدخشان زنده زیر خاک شد، اما بعد از سپری شدن هشت روز از این رویداد، این خانم زنده بیرون کشیده شده است.

بر اساس گزارش العربیه.نت، مقام های بدخشان روز یکشنبه 11 مه 2014 با تایید این خبر گفته اند که خانم ریزه گل برای تداوی به بیمارستان "فیض آباد" مرکز ولایت بدخشان انتقال داده شده است.

پزشکان این بیمارستان گفته اند که ریزه گل بعد از هر ساعت یکبار بی هوش می شود.

خانم ریزه گل در مورد مشاهدات خود از این رویداد چنین حکایت کرد:" زمانی‌که کمی خاک از کوه پایین آمد، ما همه فرار کردیم و پس از چند دقیقه دوباره برگشتیم تا وسایل خود را بیرون انتقال دهیم، اما تمام کوه لغزش کرد و ما زیر خاک‌ها ماندیم."

ریزه گل، نخستین فردی است که با گذشت هشت روز زیرخاک، زنده بیرون کشیده شده است، او مدعی است که افراد دیگری نیز در زیر خاک زنده اند و باید تلاش های موثر برای نجات آنها صورت گیرد.

هرچند به دستور والی بدخشان، نماز جنازه غیابی برای قربانیان رویداد مرگبار ولسوالی ارگو بدخشان خوانده شد اما خانم ریزگل گفته است که او صدای نماز جنازه اش را شنیده است.
براثر رانش زمین روز جمعه 02 مه 2014 در روستای "آب باریک" ولسوالی ارگو بدخشان صدها نفر جان خودرا از دست دادند و 300 خانه زیر خاک گردید.

رانش زمین بدخشان، یکی از اندوه بارترین رویدادهای طبیعی در تاریخ افغانستان ثبت شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: زن ، افغان ، حوادث ، اوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
عظمتت رو شکر خدا
اگر خدا بخواد کسی رو زنده نگهداره اینگونه زنده نگه میداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدایا یکی رو حتی فکرشو نمیکنه جونشو میگیری و یکی رو حتی اصلا امیدی به زنده بودن نداره نجاتش میدی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۱:۴۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
هنوزهم معجزه خدادر زمین روی می دهدباچشمان بازببینیم وخداراشکرکنیم
آخرین اخبار