رییس پلیس فتای استان کرمان با اعلام افزایش جرائم سایبری در این استان نسبت به سال گذشته گفت: اکتر متهمان دستگیر شده در این زمینه جوانان 20 تا 25 سال هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،کامبیز اسماعیلی، با اشاره به ازدیاد روز به روز کاربران اینترنت در کشور، جرائم مربوط به این حوزه را نیز در حال فزونی ذکر کرد.

وی افزود: استان کرمان در سال جاری با افزایش جرائم سایبری مواجه بوده است که این افزایش جرائم منجر به افزایش کشف و نهایتا دستگیری متهمان شده است.

رییس پلیس فتای استان کرمان سن بیشتر متهمان دستگیر شده مرتبط با جرائم سایبری در این استان را 20 تا 25 سال ذکر کرد و گفت: 17 درصد این متهمان نیز زن هستند.

اسماعیلی بیشترین جرائم سایبری در استان کرمان را به ترتیب مربوطه به برداشت از حساب بانکی افراد، نشر اکاذیب،هتک حیثیت و انتقام جویی دانست.

وی گفت: در مجموع 79 درصد پرونده‌ها مربوط به جرائم مالی و اقتصادی هستند.

وی شهرستان‌های کرمان، بم و سیرجان را دارای بیشترین آمار جرائم سایبری استان در 6 ماه گذشته ذکر کرد.

اسماعیلی افزود: ما در پلیس فتا سعی کردیم که بیشتر کار ارشادی انجام دهیم و کاربران فضای مجازی را تشویق و ترغیب کنیم که در این فضا هم همانند فضای فیزیکی بیرون سالم فعالیت کنند.

رییس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به نزدیکی فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت فرزندان، از والدین خواست تا بر فعالیت آنها در فضای مجازی بیشتر نظارت کنند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمان ، مجرمان ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.