معاون انجمن اوکراین در اروپا مدعی شد : جدایی طلبان فردا بلافاصله پس از اعلام نتایج همه پرسی در دونیستک از روسیه اعزام نیرو به این منطقه را خواستار خواهند شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ رئیس جدایی طلبان طرفدار روسیه در دونیستک خاطر نشان کرد، نیروهای اوکراینی پس از برگزاری همه پرسی، نیروهای اشغالگر تلقی خواهند شد.
مجری از دومیر پولزسکی معاون سازمان اوکراین در اروپا پرسید: اظهارات پوشیلین رئیس جمهوری خودخوانده جمهوری مردمی دونیستک نشان می دهد که او در پیروزی جدایی طلبان در این همه پرسی شکی ندارد؟
پولزسکی پاسخ داد: بله. این همه پرسی از نمایش خنده دار همه پرسی کریمه نیز مضحک تر است. بنا بر آمار ارائه شده از سوی مسئول برگزاری همه پرسی در منطقه لوگانسک، نرخ مشارکت مردمی در این منطقه تا عصر روز جاری شصت و پنج درصد بوده است. این اظهارات در حالی مطرح می شوند که در برخی نقاط در این منطقه همه پرسی به هیچ وجه برگزار نشده است. نظامیان اوکراینی دیروز یک خودروی حامل صندوق های رای را متوقف کردند. یک صد هزار برگه رای از پیش در این صندوق ها ریخته شده بود. یک جدایی طلب نیز در بازجویی هایی که امروز انجام شده است اعتراف کرد که صندوق های رای پیش از آغاز همه پرسی پر شده اند. این یک نمایش است که منطقه را در بعد سیاسی و اقتصادی در یک بن بست قرار می دهد.
مجری گفت: در این همه پرسی استقلال شرق اوکراین به رای گذاشته شده است. همه پرسی امروز با همه پرسی در کریمه تفاوت دارد. پولزسکی گفت: بله. امروز استقلال دونیستک و لوگانسک به رای گذاشته شده است. گفته می شود که یک هفته بعد مسئله الحاق این دو منطقه به روسیه در یک همه پرسی به رای مردم گذاشته خواهد شد. ما به سوی شکل گیری مناطقی که به رسمیت شناخته نمی شوند پیش می رویم. این روند در بعد اقتصادی برای منطقه فاجعه بار خواهد بود. مجری گفت: با توجه به اظهارات رئیس جدایی طلبان گفته است نیروهای اوکراینی پس از همه پرسی نیروهای اشغالگر تلقی می شوند، فردا باید منتظر چه وقایعی باشیم؟ پولزسکی گفت: رئیس این حکومت خودخوانده فردا از پوتین می خواهد نیروهای روسیه را به منطقه اعزام کند. در حال حاضر ما شاهد حضور نیروهای روس در این مناطق بودیم. اوضاع از مدت ها پیش جنگی شده است. دو طرف از چند روز پیش متحمل تلفات می شوند. متاسفانه من جز بروز یک جنگ در منطقه سرنوشت دیگری نمی توانم پیش بینی کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار