سراسقف"آنتونيوس شدراوی" گفت آمريکا با فرستادن سلاح و تجهيزات نظامی برای گروههای تروريستی تکفيری در سوريه با تروريسم ائتلاف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) ، "آنتونیوس شدراوی" رهبر مسیحیان رم ارتدوکس در حوزه مکزیک ، ونزوئلا، آمریکای مرکزی و جزایر کارائیب در بیانیه ای که به "دیوید هیل" سفیر آمریکا در لبنان فرستاده از واشنگتن خواسته است  "از سوریه دست بردارد".

شدراوی گفته است:"شما از کسانی حمایت می کنید که معنای کلمه آزادی در سوریه را نیز نمی دانند و سرهای مسیحیان بریده می شود و به قتل می رسند و از سرزمین و دیارشان آواره می شوند و شما برای به اصطلاح مخالفان ، اسلحه و تجهیزات برای تکفیریها و تروریستها می فرستید."

شدراوی در پیام خود به سفیر آمریکا افزوده است: "بیش از یکسال است که از ربوده شدن رؤسای کشیشها در سوریه می گذرد و حتی یک کلمه از دولت شما در انتقاد از این اقدام یا فشار به دست پرورده آمریکا یعنی ترکیه برای آزادی آنها نشنیده‌ایم بلکه هر روز می‌شنویم که رئیس شما می گوید فرستادن سلاح به مخالفان سوری ادامه خواهد یافت."

این مقام مسیحی تصریح کرده است آمریکا مسئول فرستادن سلاح برای تروریستها در طرابلس و شمال لبنان و مناطق دیگر است.

شدراوی خاطر نشان کرد: آمریکا مسئول جنگ افروزی در همه جاست از کره گرفته تا ویتنام و عراق و پاکستان .

وی افزود: امروز نیز سفیر آمریکا در لبنان از اوکراین و لزوم تغییر در آن سخن می گوید بدون آنکه یادآور شود کشورش در این حوادث دست دارد زیرا کسی که علیه مشروعیت کودتا کرده از خارج اوکراین و با حمایت آمریکا و به بهانه دموکراسی و آزادی آمده است. دموکراسی و آزادی با آمریکا فرسنگها فاصله دارد.

وی در پایان  افزوده است: از لبنان و اوکراین و سایر کشورهایی که از صربستان گرفته تا ویتنام و لیبی و عراق نابود کرده اید دست بردارید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار