در حال حاضر دو هزار و 250 هکتار از مراتع استان زیرپوشش طرح پارک جنگلی و جنگل‌کاری قرار دارند که از این میزان 750 هکتار زمین در طرح جنگل‌کاری مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه سرانه جنگل‌کاری در استان مرکزی 600 متر کمتر از میزان کشوری است گفت: با توجه به اینکه سرانه جنگل‌کاری استان 149 مترمربع می باشد این میزان در مقایسه با سرانه کشور 600 مترمربع کمتر است.

یوسفی با بیان اینکه هم اکنون حاشیه شهر مهاجران، گردنه نقره‌کمر و غرب اراک در طرح جنگل کاری قرار دارند، ادامه داد: یک هزار و 500 هکتار از مراتع استان به طرح پارک جنگلی اختصاص داده شده است که پارک جنگلی شهید باهنر، پارک شهید رجایی و چپقلی در اراک از مهم‌ترین منابع جنگلی استان به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: دو پارک جنگلی در خمین با وسعت 88 هکتار، پارک جنگلی 15 خرداد با 129 هکتار، دو پارک جنگلی در آشتیان با 9 هکتار وسعت و پارک شهید چمران ساوه با 100 هکتار در طرح جنگل‌کاری و پارک جنگلی قرار دارند.

مراتع مشهد اردهال و اطراف غار نخجیر در اولویت کاشت درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در ادامه افزود: در طرح توسعه جنگل 10 هکتار از مراتع مشهد اردهال و اطراف غار نخجیر در اولویت کاشت درخت قرار دارند.

وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار و آب مورد نیاز جنگل‌های مناطق خشک استان به 6 برابر افزایش خواهد یافت اظهارداشت: با افزایش 120 هکتاری جنگل‌های استان مرکزی، سرانه جنگل‌کاری به 900 مترمربع افزایش خواهد یافت./س
 
برچسب ها: طرج ، پارک ، جنگلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.