نتایج همه نمونه های آزمایش بیماران مشکوک به تب کرونا در خراسان رضوی منفی بوده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: نمونه های آزمایش بیماران مشکوک به تب کرونا که در بیمارستان بستری هستند، جهت نتیجه قطعی به تهران ارسال می شود اما خوشبختانه تاکنون نتایج آزمایش هیچ یک از نمونه های مشکوک به تب کرونا در خراسان رضوی مثبت نبوده است.

دکتر محمدرضا جویا در عین حال به زائرانی که به مکه معظمه مشرف می شوند درباره پیشگیری از بیماری تب کرونا، هشدار داد و تاکید کرد: این افراد باید رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله یک و نیم متری از دیگران و حتی استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

جویا با بیان اینکه ویروس تب کرونا از طریق تنفس و ترشحات دهانی قابل انتقال است، افزود: به پزشکان نیز توصیه می شود که در برخورد با بیماران رعایت حفاظت ایمنی را داشته باشند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت خراسان رضوی ادامه داد: این بیماری با علائم سرماخوردگی حاد شامل تب شدید، بدن درد، سرفه و علائم تنفسی شدید بروز می یابد و در موارد پیشرفته خطر مرگ بیمار را نیز به همراه دارد.

وی در پایان گفت: بیمارانی که علایم شدید تنفسی و طولانی مدت دارند، می توانند جهت اطمینان بیشتر به نزدیکترین محل مرکز بهداشتی مراجعه کنند/س

 
برچسب ها: آزمایش ، تب ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.