ويژه برنامه هاي "مولود كعبه" و "مدح خورشيد"، "شميم عشق"، و "ميلاد مولا" به مناسبت روز ميلاد حضرت علي (ع) از شبكه جهاني "صداي آشنا"پخش خواهد شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، "مولود كعبه" را كه در گروه دين و انديشه تهيه شده، روز سه شنبه بيست و سوم ارديبهشت ساعت 24:00 به وقت تهران برابر با ساعت 19:30 به وقت گرينويچ از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد.

معرفي ابعاد متنوع و جذاب و كارآمد شخصيت حضرت علي (ع) در مقام الگوي ابدي، تصويرسازي ذهني از سبك زندگي اميرالمومنين (ع) به عنوان الگوئي براي انتخاب روش زندگي، و بيان مهمترين وقايع و حوادث كليدي در زندگي حضرت علي (ع) به مثابه هويت اصلي زندگي ايشان، از مباحثي است كه در برنامه مطرح مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين مهدي آقاجاني و حجت الاسلام و المسلمين مهدي مهدوي بهرامي، كارشناسان مذهبي اين ويژه برنامه هستند.

فرزانه ردائي نويسنده، محقق و تهيه كننده، زهرا تقي ملا گوينده، و مهدي صباغي بازيگر، در برنامه "مولود كعبه"با شما همراه هستند.

برنامه "مدح خورشيد" نيز ضمن شناساندن بهتر و بيشتر شعر آئيني خاصه شعر علوي، شمه اي از اوج تحولات اين شبك اشعار را پس از انقلاب، بازگو خواهد كرد.

بررسي ارزش هاي شيعي از طريق شعر شيعي يا شعر علوي، و همچنين شعرخواني، بخش هاي ديگر اين ويژه برنامه است.

ضياء الدين خالقي نويسنده، رقيه آقازاده تهيه كننده، و حميدرضا رضايي و سميرا سجادي گويندگان، در اين ويژه برنامه همراه مخاطبان هستند.

"مدح خورشيد" كاري از گروه هنر و ادبيات ،سه شنبه بيست و سوم ارديبهشت ساعت 12:30 به وقت تهران برابر با ساعت 08:00 به وقت گرينويچ از كانال آسيا و اقينوسيه شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي شود.

همچنين برنامه "شميم عشق" به بيان 40 پند از حضرت علي (ع) و پخش قطعات نمايشي درباره مقام پدر مي پردازد.

حجت الاسلام و المسلمين رضا شامحمدي، كارشناس مذهبي، پيمان پناهي نويسنده و تهيه كننده، راضيه طالب زاده گوينده، و امير زنده دلان و سينا نيكوكار بازيگران، در اين ويژه برنامه با شنوندگان همراهي مي كنند.

"شميم عشق" را كه در گروه ورزش و تفريحات تهيه شده، روز سه شنبه بيست و سوم ارديبهشت ساعت 19:00 به وقت تهران برابر با ساعت 14:30 به وقت گرينويچ از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد.

برنامه "ميلاد مولا" متشكل از آيتم هاي گزارش، نمايش، گفت و گو با هنرمندان و ورزشكاران، قطعات كوتاه طنز و سرگرمي، و ارائه مطالبي درباره جايگاه پدر، است.

محبوبه نعمتي نويسنده و تهيه كننده، مهسا حق پناه گوينده، ويدا شهشهاني و علي تابان بازيگران، و فرحناز خطيرنژاد گزارشگر برنامه هستند.

"ميلاد مولا" كاري از گروه ورزش و تفريحات روز سه شنبه بيست و سوم ارديبهشت ساعت 22:05 به وقت تهران برابر با ساعت 17:35 به وقت گرينويچ از كانال آمريكاي شبكه جهاني صداي آشنا به سمع شما مي رسد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رادیو ، صدا ، آشنا ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار