مشاور ارشد وزیر علوم گفت: دانشگا‌ه‌ها نباید برای تجار‌ی سازی فناوری هویت خود را از دست بدهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ جعفر توفیقی، مشاور ارشد وزیر علوم پیش از ظهر امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حضور مسئولان دانشگاه‌ها و ستاد‌های معاونت علمی گفت: دانشگاه‌ها نباید برای توسعه یک تکنولوژی به بنگاه اقتصادی تبدیل شود، چرا که نو اندیشی و به روز بودن در دانشگاه از بین می‌رود.

وی عنوان کرد: فرآیند انجام کار پژوهشی و تبدیل آن به تکنولوژی و در نهایت تجاری سازی باید ضمن نگاه به بازار به تولید علم نیز بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در اختیار قرار گرفتن تحصیلات برای اساتید، دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان یک تعادل مشترک میان وزارت علوم و معاونت علمی است که هدف، تبدیل ایده به تکنولوژی و در نهایت تجاری سازی است.

وی افزود: نقش دانشگاه‌ها نقشی روشن است، چرا که تجاری سازی به عهده دانشگاه نیست و ما باید تضمین کنیم که چه کسی تکنولوژی را توسعه بدهد و پژوهشگر هم از سوی دیگر اطمینان خاطر از حقوق مادی و معنوی خود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها برای تبدیل ایده به پژوهش و پژوهش به تکنولوژی باید سایت‌های تشویقی و حمایتی با ستاد و فناوری نانو برای حمایت از ثبت اختراع و تشویق دانشجویان به کارهای پژوهشی و دستاوردهای پژوهشی به تکنولوژی و به نوعی قابلیت‌های دانشجویان در دانشگاه‌ها پدیدار شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت علوم ، پژوهش ، ایده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.