روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی نوشت: اتهامات اخیر جاسوسی که منابع آمریکایی به اسرائیل وارد کرده اند اقدامی تلافی‌جویانه است که مشکلات اساسی میان آنها را بزرگتر می‌‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه هاآرتص امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "عاموس هارل" نوشت: بخش دوم گزارش نیوزویک نیز مانند بخش اول آن است. نیوزویک در مقاله‌ای از حرکت های مشکوک در کانال تهویه هوا در سوئیت هتل محل اقامت ال گور، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در سفر وی به اسرائیل که شانزده سال پیش روی داده، گزارش داده است. 

این مجله می‌نویسد: عوامل اسرائیلی در تلاش برای به دست آوردن اطلاعات از عوامل امنیتی آمریکا به آنها الکل و مواد مخدر پیشنهاد داده بودند.

در این پایگاه اینترنتی آمده است این اتهامات که اسرائیل آنها را به شدت رد کرده است غیرقابل قبول است. روابط میان باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از اوایل سال 2009 که هر دو نفر به قدرت رسیدند ضعیف و متزلزل است. این تنش‌ها زمانی که نتانیاهو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 در حمایت از جمهوری خواهان مداخله کرد تشدید شد. اقدامات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا برای از سر گیری مذاکرات اسرائیل و فلسطینیان و سفر سال گذشته اوباما به اسرائیل تلاش هایی برای بهبود فضای حاکم میان این دو مقام بود. اما اکنون، پس از شکست مذاکرات و انتقاد اسرائیل از موضع آمریکا در مذاکرات با ایران در مورد برنامه هسته ای این کشور اوضاع بار دیگر رو به وخامت است.نتانیاهو هنوز امیدوار است بتواند محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در شکست مذاکرات مقصر قلمداد کند. نتانیاهو که توافق هسته ای موقت با ایران را برای اسرائیل زیانبار می داند، می خواهد این مرتبه توافقنامه نهایی با این کشور برای تل آویو زیان آور نباشد.

هاآرتص در پایان می‌نویسد: با توجه به نارضایتی دولت آمریکا از انتخاب سفیر اسرائیل در واشنگتن و انتقادات شدید موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل از جان کری، به نظر می رسد هیچ کس در اسرائیل نمی تواند تنش فزاینده میان واشنگتن و تل آویو را فرو بنشاند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار