داوود کشاورزیان از توسعه دوربین‌های هوشمند برای کنترل سرعت در راه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ داوود کشاورزیان در جمع خبرنگاران گفت: اولویت سازمان راهداری ایمن‌سازی مسیر، روکش جاده‌ها و تکمیل تابلو، خط کشی‌ها و رفع نقاط حادثه خیز است که در همین خصوص اعتبار کافی را نداریم و با این مشکل نمی‌توانیم نگهداری کاملی را از راه انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: با تفاهم نامه‌ای که با پلیس راهور به امضاء رسیده قرار برآن شده که از سیستم‌های هوشمند در جهت کنترل سرعت استفاده شود و دوربین‌هایی که از قبل در محورهای مواصلاتی کشور نصب شده نواقص برطرف شده و دوربین‌ها فعال شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات راهداری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده می‌کنیم و قرار شده است که محورهای تهران-بندرعباس،‌ تهران-بندر امام و تهران-تبریز از طریق بخش خصوصی به سیستم‌های هوشمند مجهز شود و برای محور تهران-مشهد و تهران-اصفهان سازمان با کمبود بودجه روبه‌رو شده است.

کشاورزیان گفت: در سال 93 هزار و 500میلیارد ریال برای خریداری سامانه‌های هوشمند بودجه در نظر گرفته شده است و 3 محوری که قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سامانه هوشمند مجهز شود به 3هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده که 3هزار میلیارد ریال برای خط‌ کشی‌ها، نصب علائم و تابلوها و ایمن‌سازی مسیرها هزینه شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار