نوريان گفت: شرکت‌های هواپیمایی حدود 600 میلیارد تومان به شرکت پالایش و پخش بدهکارند که مقرر شد نرخ سوخت تحویلی به ایرلاین‌ها از اول فروردین سال جاری برای هر لیتر 500 تومان باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ نوريان قائم مقام وزير راه و شهرسازي در نشست خبري امروز خود با بيان اينکه از 28 ارديبهشت ماه امسال نرخ بليت هواپيما آزاد می‌شود، گفت: شورای عالی هواپیمایی پس از کاری طولانی در آخرین جلسه مصوب کرد که آزادسازی قیمت بلیط هواپیما در 28 اردیبهشت سال جاری اجرایی شود.

وی با اشاره به اينکه البته ابلاغ این بخش نامه برای اجرا به نظر رئیس جمهوری بستگی دارد گفت: چنانچه رئیس جمهوری مجوز این کار را بدهد از 28 ماه جاری آزادسازی قیمت بلیط هواپیما به صورت کنترل شده انجام می‌شود.

قائم مقام وزير راه وشهرسازي در مورد تعیین تکلیف بدهی سوختی ایرلاین‌ها‌، گفت: شرکت‌های هواپیمایی حدود 600 میلیارد تومان به شرکت پالایش و پخش بدهکارند که طی مذاکرات صورت گرفته‌ با مسوولان نفتی مقرر شد نرخ سوخت تحویلی به ایرلاین‌ها از اول فروردین سال جاری برای هر لیتر 500 تومان باشد.

نوريان با بیان این که در آزادسازی، دسته بندی مسافران خواهیم داشت، گفت: این سه شرکت به مابقی شرکت‌ها هم کمک می کنند، زیرا شرکت های باقی مانده عموماً چارتری هستند و پرواز منظم ندارند و در حال حاضر هم آژانس ها بلیت های این شرکت ها را می فروشند.

قائم مقام وزیر راه در  امور هوانوردی و هواشناسی با بیان  این که چارتری حذف نمی شود، گفت: عمده مشکل  این ایرلاین ها اقتصادی است که با مشکلاتی که در بدهی سوخت، گرانی ارز و نبود قطعات روبرو هستند مجبورند که پرواز ها را چارتر کنند.

وي با اشاره به اینکه ما می خواهیم فروش بلیت را نظام مند کنیم بیان کرد: در شیوه جدید مسافران قدرت انتخاب خدماتی مانند غذا و حمل بار را به هواپیما دارند بنابراین قیمت بلیت متغیر است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۵۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
ما خوزستانها بدبخت میشیم حتما منتظر بلیط تا 500 هزارتومان به قول خودشان موقع پیک کاریشون باید باشیم
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۴:۳۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
منظورت از خدمات غذا همون یه دون ساندویچ سرد با آبمیوست.........................
آخرین اخبار