مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي از برگزاري ده‌ها برنامه متنوع همزمان با هفته ميراث فرهنگي خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فرزين حق پرست در گفت وگو با خبرنگاران افزود: برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف ميراث فرهنگي ، هنرهای سنتی وصنايع دستي بخشي از برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي بزرگداشت هفته ميراث فرهنگي در آذربايجان شرقي هستند.

وي تشريح كرد: برگزاري نمايشگاهي از آثار شاخص رشته های مختلف صنايع دستي در خانه پروين اعتصامي، نمايشگاه تمبر و بليط موزه‌های سراسر کشور از گذشته تا امروز و نمايشگاهي از آثار و دستاوردهاي كاوش‌هاي باستان شناسي استان در سال های اخیر بخشي از اين برنامه‌ها را تشكيل مي‌دهند.

حق پرست با اشاره به حضور معاونان و كارشناسان اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در مدارس و مراکز آموزش عالی به منظور آشناسازي هرچه بيشتر دانش‌آموزان و دانش آموزان با ميراث فرهنگي ارزشمند آذربايجان شرقي، يادآور شد: همچنين در روز جهانی موزه بازديد از موزه‌ها و اماكن تاريخي استان براي عموم مردم و علاقمندان رايگان خواهد بود.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ، ديدار كاركنان و فعالان ميراث فرهنگي استان با نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز و ديدار با استاندار آذربايجان شرقي را از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي اجرا در هفته ميراث فرهنگي اعلام كرد.

حق پرست تشريح كرد: ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در استان براي بزرگداشت هفته ميراث فرهنگي، شامل برپايي مراسم ويژه تجليل از موزه‌داران برجسته استان و اهداكنندگان اموال به موزه‌ها و نيز برپايي یک همايش علمي و تخصصی با مشاركت دانشگاه هنر اسلامي تبريز مي‌شوند.

وي هفته ميراث فرهنگي را فرصت مناسبي براي معرفي هرچه بيشتر ظرفيت‌هاي تاريخي و طبيعي منطقه در سطح ملي دانست و گفت: اين هفته زماني براي يادآوري داشته‌هاي ارزشمند فرهنگي و تاريخي هستند كه حفظ و پاسداشت آنها عزمي همگاني مي‌طلبد.

يادآور مي‌شود، بزرگداشت هفته ميراث فرهنگي، همزمان با سراسر كشور از روز 28 ارديبهشت آغاز و با اجراي برنامه‌هاي متعدد و متنوع در آذربايجان شرقي به مدت یک هفته انجام مي‌گيرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: هفته ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.