رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: بسته نهایی ادغام و غربالگری معتادان در نیمه دوم امسال به کارشناسان بهداشت و سلامت مراکز بهداشتی ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد:
علیرضا نوروزی در کارگاه کشوری « ادغام اختلالات مصرف مواد مخدر در نظام مراقبت های اولیه سلامت » در شهرکرد افزود: در بسته نهایی، پس از غربالگری با تشخیص شدت ابتلای فرد به مصرف مواد مخدر اقدامات اولیه درمانی در سه سطح مصرف پایین، متوسط و بالا آغاز می شود.
وی با بیان اینکه برای معتادان با شدت اعتیاد بالا پس از غربالگری به پزشک عمومی، معتادان دارای اعتیاد متوسط نیز به کارشناسان سلامت، و معتادان با درجه پایین اعتیاد نیز پس از معرفی به کارشناس سلامت اقدامات پیشگیرانه برای آنان آغاز می شود گفت: غربالگری شناسایی مبتلایان به مواد مخدر به دو صورت خود بیماریابی و شناسایی از سوی کارشناسان مراکز بهداشتی همراه با چکاپ های بهداشتی ودرمانی درخواستی بیماران نظیر فشار خون و دیابت انجام می گیرد.
اولین کارگاه مشورتی 3 روزه کشوری با عنوان « ادغام خدمات اختلالات مصرف مواد مخدر در نظام مراقبتهای اولیه سلامت » با هدف تبادل تجربیات اجرایی، در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حال برگزاری است/ش

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.