مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت:260 حافظ قرآن کاشانی در مرحله اول آزمون ملی طرح ارزیابی حافظان قرآن و اعطای مدرک تخصصی خبر داد.

سيد عبدالرضا توليت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت:این تعداد حافظان در رشته های حفظ 5، 10، 20جز و حفظ كل قرآن كريم در آزمونی که روزه جمعه در سراسر کشور برگزار شد شرکت کردند.

وی افزود: 50 نفر در رشته حفظ 5 جزء، 104 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 36 نفر در رشته حفظ 20 جزء و 70 نفر در رشته حفظ كل قرآن كريم در حوزه امتحاني كاشان با ديگر داوطلبان سراسر كشور به رقابت پرداختند
به گفته وی، در اين رقابت ها تعداد حافظان شركت كننده در حوزه امتحاني شهرستان كاشان از بسياري حوزه هاي مراكز استاني كشور بيشتر و استقبال خوبي از اين مسابقات توسط علاقمندان در اين دوره شده بود.

کارشناس قرآني اداره تبليغات اسلامي کاشان، اعلام نتايج مرحله اول اين مسابقات را در نيمه دوم خرداد ماه از طريق سايت سازمان دارالقرآن الكريم ‹‹ سايت تلاوت›› یادآورشد و گفت: نفرات برتر اين دوره مجوز حضور در مرحله شفاهي مسابقات را به دست می آورند که علاوه بر اعطای مدرك تخصصي حفظ قرآن به نفرات برتر هر دو مرحله و به عنوان استاد قرآن نیز معرفي می شوند.

تولیت،اعطای مدرک این آزمون در چهار سطح با امضاي رييس سازمان تبليغات اسلامي كشور و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي را تاکید کرد و گفت: مدرك درجه يك معادل دكترا، مدرك درجه دو معادل فوق ليسانس، مدرك درجه سه معادل ليسانس و مدرك درجه چهار آن معادل ديپلم است.

وی تصریح کرد: اعتبار مدارك این آزمون را همانند مدارك دانشگاهي در زمينه هاي استخدامي و ارتقاي رتبه احكام اداري معتبر است.

به گفته وي، مجتبي بيابان پور حافظ آران و بيدگلي در سال گذشته موفق به دریافت مدرک دکترای این آزمون شد که هفته گذشته مدرك تخصصي وي به اداره تبليغات اسلامي كاشان به عنوان تنها حوزه امتحاني منطقه شمال استان اصفهان تحويل و به عنوان استاد حفظ قرآن كريم معرفي شد.

گفتنی است: آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه، 19 اردیبهشت در 37 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.