در سفر قائم مقام وزیر کشاورزی چین و هیأت‌ همراه به استان فارس بر گسترش روابط صنعتی و کشاورزی ایران و چین تأکید شد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ قائم‌مقام وزیر کشاورزی چین در بازدید از مراکز صنعتی و تحقیقاتی کشاورزی شیراز ضمن تأکید بر روابط صنعتی و کشاورزی ایران و چین گفت : امروز یک همبستگی سیاسی و دیپلماتیک میان دو دولت ایران و چین بوجود آمده و امیدواریم این منجر به بهبود اقتصاد دو کشور شود.

نیودان ادامه داد: این سفر مقدمه‌ای برای برگزاری نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی ایران و چین است و در پی آن به‌دنبال این هستیم تا قدم‌های موثر همکاری همه‌جانبه بین این دو کشور در بخش کشاورزی برداشته شود.

وی افزود : استان فارس در کشاورزی صاحب امتیاز بوده و کشاورزی آن مانند فرهنگش سابقه پیشینه دارد.

قائم‌مقام وزیر کشاورزی چین بیان کرد : معتقدیم باید از ظرفیت‌های کشاورزی و سرمایه‌گذاری میان دولت چین و ایران به‌خصوص استان فارس بیشتر استفاده شود، و ما آماده هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ایران و ارائه تجهیزات هستیم.

محمدمهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: چین کشوری پیشرو در کشاورزی است و با ظرفیت‌های قابل توجهی که در بخش کشاورزی ایران و این کشور است می‌توان تفاهم‌نامه‌های مشترک امضا کنیم. با توجه به اینکه پیشنهاداتی از سوی سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است آماده هرگونه همکاری و تبادل تجربه هستیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گسترش ، صنعتی ، ایران ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.