اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد برای روحانیون سربازان ، دانشجویان و مربیان مدارس از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور در سال جاری می‌باشد.

محسن روشن‌پژوه مدیر کل دفتر پیشگیری و  درمان اعتیاد در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته برای پیشگیری و درمان اعتیاد با توجه به عملکرد و تحلیل وضعیتی که از اعتبار سازمان بدست آورد برنامه‌های عملیاتی طراحی نمود که در آن با توجه به گروه مخاطبین، جنسیت‌ها، سنین مختلف و گروه‌های اولیه و ثانویه اقداماتی خاص برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در نظر دارد با توجه به ارزشیابی نتایج برنامه‌های گذشته خود را کیفی سازی نماید تا بتواند آن را در حاشیه شهرها،محلات روستایی و شهری، مهد کودک ها و محیط‌های کارو.... اجرا نماید.

روشن‌پژوه با اشاره به بحث پیشگیری از اعتیاد در گروه‌های ثانویه افزود: اجرای طرح پیشگیری در خانواده‌هایی که فرد معتاد دارند و برنامه‌ریزی برای گروه های خاص مانند، روحانیون، اصحاب رسانه، سربازان، دانشجویان، مربیان مدارس می‌تواند در کاهش پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی را ایفا نماید.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌‌های آموزشی را در قالب DVD و کتابچه برای این افراد در نظر گرفته ایم که ا ین امر با کمک گرفتن از کارشناسان مرتبط در آ ن حوزه‌ها محقق خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتیاد ، سرباز ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار