یک کارشناس سیاست خارجی گفت: بزرگ‌ترین اصل در سیاست خارجی آمریکا حفظ موجودیت و امنیت رژیم صهیونیستی است و این بزرگ‌ترین خط قرمز آنهاست چرا که مناسبات آمریکا با دیگر کشورها براین مبنا صورت می‌گیرد

"سلیم غفوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر اختلاف میان آمریکا و صهیونیست‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایرات، گفت: اساسا هیچ اختلافی وجود ندارد و در مقاطع مختلف آمریکا تاکید کرده که جمهوری اسلامی ایران نباید از توان هسته‌ای برخوردار باشد.

وی ادامه داد: پس از مذاکرات ژنو علی‌رغم اینکه واقعیت بیانیه این بود که حق غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته شده است اما آمریکایی‌ها بارها تعبیر خود را این گونه ارائه دادند که ایران حق برخورداری از غنی‌سازی را ندارد و توافق نهایی برای این استوار خواهد بود که ایران انرژی هسته‌ای خود را تعطیل کند.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: با شروع مذاکرات ایران و 1+5  آمریکا بارها به روی میز بودن گزینه نظامی تاکید ورزیده است بنابراین در کلان موضوع هیچ تفاوتی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

غفوری تصریح کرد: در برخی موارد تفاوت‌هایی میان لحن آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌بینیم، اما همانطور که "مقام معظم رهبری" اشاره کردند؛ درون این دستکش مخملین مشت آهنین نهفته است! آنها همواره اعلام کردند که اگر مذاکره را چاره کار خود با ایران دیدند به این دلیل است که تحریم‌ها نه تنها برنامه هسته‌ای ایران رامتوقف نکرد بلکه به پیشرفت آن در زمینه هسته‌ای منجر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین اصل در سیاست خارجی آمریکا حفظ موجودیت و امنیت رژیم صهیونیستی است و این بزرگ‌ترین خط قرمز آنهاست چرا که مناسبات آمریکا با دیگر کشورها براین مبنا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار