مدیر عامل انجمن زنان نیکوکار مهتاب کرمان از ساخت تابلوی چوبی منتخب جام جهانی فوتبال 2014 برزیل ، توسط گروهی 4 نفره از هنرمندان معلول بالای 50 و 60 درصد کرمانی ِگروه صنایع دستی دارکوبِ زیرپوشش این انجمن خبر داد.

محمد کاربخش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، به پذیرش فیفا در مورد حک شدن تصویر یوزپلنگ آسیایی بر روی پیراهن تیم ملی اشاره کرد و گفت: به پاس سپاس از فیفا و برای ترویج فرهنگ حمایت از حیات وحوش ، گروه 4 نفره معلولان هنرمند این انجمن ، اقدام به ساخت دو تابلوی چوبی و پته و مس کرده اند.

وی با بیان اینکه تابلوی نخست در ابعاد 70 در 100 ، قطر سه و ارتقاع پایه 140 سانتیمتر طراحی شده ، افزود: در ساخت این کار دشوار ، هزار و 121 قطعه چوب ریز و درشت به کار رفته است.

کاربخش خاطرنشان کرد: در این پوستر تابلوی منتخب جام جهانی 2014 برزیل طراحی شده است که بر روی آن تصاویری مانند نقشه و نمادهای مختلف کشور برزیل و شعار فیفا با عنوان "همه با یک ریتم در جام جهانی" به زبان انگلیسی حک شده است.

وی تصریح کرد: در دو طرف این تابلو دو عصا به عنوان نماد معلولیت تعبیه شده که نشان می دهد این اثر توسط معلولان ساخته شده است.

کاربخش یادآور شد: گروه 4 نفره معلولان هنرمند کرمانی به مدت بیش از سه ماه به صورت شبانه روزی (حتی لحظه ی تحویل سال ) بر روی این تابلو کار کردند که در آن از معرق، معرق برجسته، سوخته کاری و حجم استفاده شده است.

وی گفت: در تابلوی دوم نیز پرچم کشورهای حاضر در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل ، نقشه کشور برزیل و متن اهدایی این انجمن در طرحی نو ، نخستین بار به تصویر کشیده شده است.

کاربخش افزود: برای متن کار از گل های پته استفاده و در کنار آن شعار فیفا با طرح مس کار شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تابلوها را به فدراسیون فوتبال ارسال می کنیم تا پس از طی مراحل قانونی ، به مقر فیفا در کشور سوئیس فرستاده و در موزه ویژه فیفا نگهداری شود.

کاربخش تصریح کرد: در نامه ای به علی کفاشیان ، رییس فدراسیون فوتبال کشور و سپ بلاتر ، رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درخواست کرده ایم ، در صورت امکان نمایشگاهی از صنایع دستی کرمان که بخش عمده آن توسط معلولان هنرمند کرمانی تولید شده است در حاشیه برگزاری مسابقات جام جهانی دایر شود.

وی یادآور شد: به زودی کار طراحی یوزپلنگ آسیایی حک شده بر روی لباس بازیکنان تیم ملی ایران در قالب معرق ، توسط معلولان هنرمند کرمانی آغاز و بعد از اتمام کار به فدراسیون فوتبال ایران اهدا می شود.

کاربخش گفت: انجمن زنان نیکوکار مهتاب کرمان تنها مؤسسه نیکوکاری است که در سطح کشور در تمامی زمینه های خیرخواهانه طبق نیّت بانیان و حامیان ، بدون دریافت پول فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه اولویت کار این انجمن در رابطه با حمایت ازکودکان یتیم ، زنان سرپرست خانوار، معلولان ، ایجاد اشتغال پایدار و ... است ،افزود: علاقه مندان می توانند برای آشنایی بیشتر با این خیریه به سایت www.kmwca.ir مراجعه کنند، یا با شماره های 2443661 ، 09133434826 تماس بگیرند و یا به آدرس کرمان، خیابان هزار و یکشب کوچه شماره 5 ، شمالی یک، پلاک 8 مراجعه کنند تا با فعالیت های این گروه بیشتر آشنا شوند./س

برچسب ها: تابلو ، معلولان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.