معاون امور استانهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: کارآفرینی، ایجاد اشتغال و تولید ثروت باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود تا شکوفایی اقتصاد محقق شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 

مظفر علیخانی اظهارداشت: کارآفرینی، سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال، تولید و صادرات که در واقع تولید ثروت تلقی می شود باید در جامعه ما به ارزش تبدیل شود تا اقتصاد به شکوفایی برسد.

 

وی افزود: سرمایه گذاری و سرمایه دار باید در کشور از منزلت اجتماعی برخوردار باشد و اگر امنیت اقتصادی برای این گروه تامین شود می توان انتظار داشت بیکاری روبه کاهش رود و اشغالزایی رونق پیدا کند.

 

علیخانی بیان کرد: با کار، تولید و سرمایه گذاری و صادرات کشور به توسعه متوازن خواهد رسید.

 

معاون امور استانهای اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اگر اشتغال و کارآفرینی در کشور ترویج شود و صادرات رونق بگیرد بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت و با افتتاح هر واحد تولیدی درب یک زندان بسته شده و جرم، بزه کاهش یافته و فضای سالمی در کشور ایجاد می شود.

 

این مسئول یادآورشد: کسانی که در به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی مشارکت جدی دارند باید مورد تکریم قرار گیرند و به عنوان چهره های ماندگار در تاریخ کشور ثبت شوند.

 

لازمه رونق اقتصادی کشور اعتماد کردن به کارآفرینان و سرمایه گذاران است

 

وی افزود: لازمه رونق اقتصادی کشور اعتماد کردن به کارآفرینان و سرمایه گذاران است و در این راستا باید فضای کسب و کار بهبود یابد که یکی از مولفه های آن اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر است تا هزینه ها، زمان و بوروکراسی در این روند کاهش یابد.

 

علیخانی تصریح کرد: رابطه دولت و حاکمیت با فعالان اقتصادی یک رابطه دوطرفه و دوسویه است که با احترام و اعتماد متقابل باید شکل گیرد تا سرمایه اجتماعی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور شکل بگیرد و در توسعه کشور نقش آفرین باشد.

 

وی بیان کرد: اگر فعالان اقتصادی وارد کار شوند و سرمایه های خود ر ا بکار گیرند با تولید می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و به تولید ثروت هم کمک کرد.

 

اتاق های بازرگانی توانمند می شوند

 

علیخانی یادآورشد: در سال جاری یکی از اولویت های اتاق بازرگانی ایران توانمندسازی اتاق های استانهاست که توسعه فیزیکی، احداث ساختمان جدید و توسعه و تجهیز امکانات به اتوماسیون اداری و شبکه های الکترونیک و ارتباط اعضاء اتاق استانها با مرکز و دستگاههای اجرایی از جمله این فعالیتهاست.

 

وی افزود: آموزش اعضاء اتاق بازرگانی و پرسنل آن برای تربیت نیروهای کارآمد، فعالان اقتصادی توانمند، تجار و بازرگانان حرفه ای و نیروی ماهر کار برای ارئه خدمات بهتر و بیشتر در اولویت برنامه های امسال است.

 

این مسئول گفت: امسال آموزش حدود 3500 نفر ساعت در اتاق بازرگانی ایران پیش بینی شده که در قالب 120 دوره در طول سال برگزار خواهد شد.

 

کارهای تحقیقاتی حمایت می شود

علیخانی یادآورشد: به منظور شناسایی اولویت های سرمایه گذاری در هر استان و هدایت سرمایه های داخلی و حارجی در مسیر تولید و صادراتاز فعالیت های پژوهشی حمایت جدی خواهیم کرد.

وی توسعه فعالیتهای برون مرزی را از دیگر برنامه های اتاق در سال جاری دانست و گفت: خوشبختانه با سیاست های دولت تدبیر و امید در تعامل با دنیا و کاهش تنش در روابط ایران با سایر کشورها و سازمانهای بین المللی، توسعه همکاری های اقتصادی با کشورها که در بستر روابط سیاسی شکل می گیرد در دستور کار قرار گرفته است.

 

علیخانی تصریح کرد: با اتخاذ این سیاست از ابتدای امسال و در چند ماه اخیر با ترافیک و رفت و آمد تجاری بسیاری از کشورها مواجه شده ایم که هم متقاضی عزیمت به ایران و هم پیگیر پذیرش هیئت از کشورمان هستند. محور گفتگوهای ما با این هیئت ها توسعه روابط اقتصادی و ایجاد سرمایه گذاری های مشترک و توسعه مراودات تجاری است.

 

این مسئول گفت: این رویکرد ابزاری است که علاوه بر تامین نیازهای استراتژیک کشور موجب تامین مواد اولیه و کالاهای واسطه ای، ماشین آلات خطوط تولید و در نهایت کمک به رونق تولید و برون رفت از رکود و کنترل تورم و توسعه صادرات می شود.

 

شوراهای گفتگو در استانها فعال می شود

 

معاون امور استانهای اتاق بازرگانی ایران یادآورشد: فعال تر کردن شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در استانها و دبیرخانه کمیته ماده 76 برای شناسایی و اصلاح قوانینی که مانع تولید است و نیز توسعه مراکز داوری اتاق ایران در سراسر کشور امسال در اولویت قرار دارد.

 

علیخانی گفت: همچنین ایجاد نمایندگی موسسه آموزشی و پژوهشی در استانها، آسیب شناسی مشکلات فعالان اقتصادی و ارائه راهکارها به دستگاههای نظارتی و حاکمیتی، ساماندهی، ایجاد و توسعه تشکل های اقتصادی امسال با جدیت دنبال می شود.

  
وی تعامل بیشتر با قوای سه گانه را از دیگر برنامه های در اولویت اتاق بازرگانی ایران ذکر کرد و یادآورشد: نظرات مشورتی در فرآیند تصویب قوانین و اصلاح آنها و اجرای درست قوانین و مقررات از برنامه های راهبردی اتاق ایران در سال جاری است./س

 

 
برچسب ها: تولید ، ثروت ، کارآفرینی ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.